خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
حجت الاسلام عابدینی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران بوئین گفت: اگر سرگرم مال و مقام دنیا شویم، نمی‌توانیم حریت و آزادگی داشته باشیم و در نهایت نمی‌توانیم افکار و اندیشه‌های خود را به رشته تحریر در آورده و قلم بزنیم.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۴۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران بوئین با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: اگر سرگرم مال و مقام دنیا شویم، نمی‌توانیم حریت و آزادگی داشته باشیم و در نهایت نمی‌توانیم افکار و اندیشه‌های خود را به رشته تحریر در آورده و قلم بزنیم.
امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه در قرآن چیزهایی که خداوند به آن‌ها سوگند خورده بسیار حائز اهمیت هستند، تصریح کرد: خداوند در قرآن به انسان به عنوان نویسنده، به قلم به عنوان ابزار نویسندگی و به آنچه که از قلم می‌تراود سوگند یاد کرده است و این‌ها جایگاه والای این حوزه را در نگاه دینی نشان می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: هر زمان قلم، انسان و بسترهای نویسندگی در کنار هم قرار گیرند، روشنایی به وجود می‌آید، معجزه‌ای اتفاق می‌افتد و حقایق از ذهن و وجود انسان بر روی کاغذ نقش می‌بندد.
وی با برکت شدن هر کاری را مستلزم خدایی بودن آن کار دانست و افزود: خداوند منشأ همه برکات در عالم هستی است که برکاتش را از طریق قرآن و اهل بیت (ع) جاری می‌کند و ما نیز اگر می‌خواهیم کارهایمان با برکت شوند باید از این دو معدن کسب برکت بهره ببریم.
عابدینی در فراز دیگری از سخنان خود به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) که از قول رسول گرامی اسلام (ص) بیان فرموده بودند اشاره و عنوان کرد: در این حدیث آمده سخت‌تر از یتیمیِ کسی که پدر از دست داده است، یتیمی کسی است که از امام منقطع شده و دستش به امام زمانش نمی‌رسد.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین ادامه داد: چنین شخصی نمی‌تواند به محضر امام برسد و وقتی به مسائل دینی می‌رسد، نمی‌تواند مستقیماً حکم دینی را جویا شود و تکلیفش را روشن کند و این موضوع دشواری بزرگی برای او محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: امام در ادامه می‌فرمایند هر کسی از شیعیان ما که واقف به علوم و معارف دینی هستند، کسانی را که جاهل به شریعت هستند و یتیم معنوی محسوب می‌شوند، باید در دامان خودش بگیرد و هر کسی آن‌ها را هدایت کند و شریعت ما را آموزش دهد، در ملکوت اعلا با ما خواهد بود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها