یکی از فرماندهان بسیج شهرستان نیک شهر در گفتگو با بسیج:
زهره بلیده با بیان اینکه تعداد تولیدکننده واقعی سوزن دوزی اصیل بلوچ کاهش یافته است افزود: متاسفانه تعداد کم سوزن دوزان هم مورد حمایت قرار نمی گیرند.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۵۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

زهره بلیده فرمانده بسیج حوزه حضرت فاطمه زهرا(س) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سوزن دوزی بلوچ هنر ظریف و پر سابقه ای است. این در حالی است که هیچ حمایتی از تولیدکننده صورت نمی گیرد. میزان تولید سوزن دوزی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد تولیدکننده واقعی سوزن دوزی اصیل بلوچ کاهش یافته است افزود: متاسفانه تعداد کم سوزن دوزان هم مورد حمایت قرار نمی گیرند. این در حالی است که حمایت می تواند مانند تهیه مواداولیه، بازاریابی و پشتیبانی باشد ولی بیشترین حمایت از  اشخاصی صورت می گیرد که دلالان هستند نه تولید کنندگان یا کارآفرینان.

این فرمانده بسیج خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم برای فعالان صنایع دستی فراهم شود و میدان برای افراد دلال یا کسانی که هیچ تخصصی و سابقه ای در صنایع دستی ندارند از بین برود.

بلیده در پایان افزود: برگزاری نمایشگاه ها ی مختلف نقش موثری در فروش و عرضه سوزن دوزی دارد از این رو سوزن دوزان بتوانند صنعت و هنر خود را از طریق نمایشگاه به بازار عرضه کنند.

ارسال نظرات