تعیین میزان و نحوه استفاده از رسانه ها و آموزش مهارت مطالعه و تماشای انتقادی به همراه توانایی تجزیه و تحلیل از مهمترین اهداف سواد رسانه می باشد
کد خبر: ۸۹۵۵۶۵۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
سرهنگ پاسدار مسعود پناهی مسئول سازمان بسیج کارمندان سچاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان گفت:امروزه با گسترش اينترنت و فضاهاي شبكه اي در كشور لزوم امنيت براي فعاليت در اين فضاي مجازي بيش از پيش احساس مي شود.
مسعود پناهی بیان کرد:ترس و بيم از تخريب مباني اخلاقي و اجتماعي و نداشتن امنيت رواني و فرهنگي ناشي از هجوم اطلاعات آلوده و مخرب از راه اينترنت و فضاهاي مجازي واكنشي منطقي است، زيرا در هر جامعه اي چارچوب هاي اطلاعاتي خاصي وجود دارد،هر نوع اطلاعاتي كه اين حد و مرزها را از ميان بردارد، مي تواند سلامت و امنيت جامعه را به خطر اندازد.
وی افزود:با توجه به برنامه ریزی دشمنان در حوزه رسانه و تغییر رویه نوع جنگ از سخت به نرم ، رقابت در این جنگ رسانه ای از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است .
وی با اشاره به تغییر ذائقه و افکار مردم و هدایت آن به سمت اهداف مورد نظر از سوی امپریالیسم رسانه ای افزود: ملت ما تجربه مقابله با دشمن با امکانات محدود را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده و جانفشانی های شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام در آن دوران ، موجب شد که یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن نیفتد .
این مسئول ایجاد یأس و نا امیدی و شکاف بین مردم و مسئولان نظام مقدس اسلامی را از اهداف پلید دشمنان برشمرد و تصریح کرد: تفاوت دوره های آموزشی کارگاه هاز ارتقاء سواد رسانه با دوره های برگزار شده در ادارات کل ا ، در کیفیت برگزاری آن با استفاده از اساتید مجرب و متخصص است .
وی اضافه کرد: منظور از رسانه، هر منبعی است که، دانش و اطلاعاتی را به شخص منتقل می‌کند.
وی با اشاره به این مطلب که سواد رسانه‌ای دارای سه هدف،تعیین میزان و نحوه استفاده از رسانه‌ها، آموزش مهارت مطالعه و تماشای انتقادی،توانایی تجزیه و تحلیل،تعیین میزان استفاده از رسانه است اظهارداشت:استفاده ما از رسانه‌ها باید بر اساس سود باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف سواد رسانه‌ای، استفاده ما از رسانه‌ها بر اساس سود و آگاهی است.
ارسال نظرات