خلاقیت کارآفرین بافقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی؛
جوان موفق بافقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، با اخذ وام صنایع تبدیلی توانسته ضمن راه‌اندازی کارگاه روغن‌کشی برای سه نفر اشتغالزایی کند.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۸۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مسئله اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح‌شده و مفهومی است که برای مقاوم‌سازی، بحران‌زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود در اقتصاد به کار می‌رود.

اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که با کاهش وابستگی‌ها و تأکید بر مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه و پیشرفت را مهیا سازد، دراین‌بین خانواده در جامعه به‌عنوان نخستین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی باید تقویت شود تا زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم شود و دولت نیز به‌عنوان بازوی پرتوان این امر می‌بایست در کنار دیگر ارگان‌ها و نهادهای ذیربط نسبت به تقویت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاشی وافر داشته باشد.

پس از مطرح‌شدن امر اقتصاد مقاومتی اقشار متعدد مردمی نسبت به عمل به آن واکنش نشان داده و اینک عرصه‌های متعدد تولیدی در کارگاه‌های کوچک و زودبازده مورد استقبال قرارگرفته‌اند که از سوی مردم با حمایت مسئولان و نهادهای ذیربط فعال هستند؛ در پس این فعالیت‌ها مردان در خانواده نیز به‌عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار توانسته‌اند در جریان بهره‌وری و تولید ملی سهم بسزایی داشته باشند و تولید و اشتغال مدنظر رهبری را احیا کنند.

جوان موفق بافقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، با اخذ وام صنایع تبدیلی توانسته ضمن راه‌اندازی کارگاه روغن‌کشی برای 3 نفر ایجاد اشتغال کند.

مرتضی حیدری کارآفرین بافقی در مصاحبه با خبرنگار بافق خبر، گفت: قبلاً برنامه‌ریزی کرده بودم که علاوه بر این‌که شغلی برای خودم داشته باشم بتوانم برای تعدادی منبع درآمدی ایجاد کنم. با توجه به اینکه روغن‌کشی در شهرستان وجود نداشت این شغل را انتخاب کردم.

وی اظهار داشت: در سال 93 با یک دستگاه کوچک روغن‌گیری در زیرزمین مغازه پدرم کار را شروع کردم و کم‌کم برای ارتقای آن حدود یک سالی است که دستگاه روغن‌گیری بزرگ و نیمه‌صنعتی گرفته‌ام. خوشبختانه محصولاتم با استقبال خوبی مواجه شده و در حال حاضر حدود شش ماهی است که روغن ارده، ارده و روغن بادام‌زمینی هم تولید می‌کنیم.

حیدری تصریح کرد: با توجه به اینکه در بافق زیتون کشت می‌شود، امیدوارم بتوانم دستگاه روغن‌گیری زیتون را با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج بافق خریداری کنم تا در راستای اقتصاد مقاومتی هم اقدامی درخور شهرستان انجام دهم.

این جوان موفق بافقی درباره میزان تولید روغن خاطرنشان کرد: کنجد ماهیانه 2400 کیلوگرم، مغز تخمه آفتابگردان 800 کیلوگرم و روغن ارده 100 کیلوگرم روغن تولید می‌کنیم.

این کارآفرین در پایان بیان داشت: امیدوارم مسئولین دولتی از من و همه کارآفرینان شهرستان حمایت لازم را داشته باشند تا بتوانیم در موضوع انواع روغن‌های خوراکی به صادرات برسیم چراکه این پتانسیل در شهرستان موجود است.
ارسال نظرات