خبرهای داغ:
به کمک تسهیلات اقتصاد مقاومتی قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج چادگان کارگاه فرش دست بافت در یک شهر و دو روستا از توابع شهرستان چادگان راه اندازی شد .
کد خبر: ۸۹۵۵۸۱۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از چادگان، بسیجی کارآفرین خانم سعیده صادقی با اعتقاد راسخ به بیانات امام خامنه ای (مد ظله العالی) مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اقدام به احداث کارگاه قالی بافی در شهر زیارتی رزوه  با اشتغال زایی 5 نفر ودر روستاهای کمیتک با اشتغال زایی 20 نفر ، روستای قرقر اشتغالزایی 4 نفر ، نموده است .

 خانم صادقی در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: این کارگاه ها در ابتدا با کمک تسهیلات یکصدمیلیون ریالی بسیج سازندگی فعالیت خود را آغاز کردند، و هم اکنون برای توسعه کارگاه ها و ایجاد اشتغال بیشتر، در مراحل پایانی دریافت تسهیلات 600میلیون ریالی از بسیج سازندگی می باشیم. در این سه کارگاه در مجموع 12 دار قالی در دست بافت است که در آن ها از طرح و نقشه های بختیاری در شاخه های لچک ترنج ، قاب سماوری و خشتی و نقشه های نائینی بهره گرفته شده است.

این کار آفرین بسیجی ادامه داد: هر یک از این دارهای قالی با اعتباری بالغ بر ده میلیون ریال زده شده که هر فرش 12 متری با طرح بختیاری 80 میلیون ریال به فروش می رسد و در سال حدود 500 میلیون ریال در آمد خالص از فروش فرش ها به دست می آید. بازار فروش قالی ها بازار حکیم اصفهان و شرکت فرش چادگان است.

خانم صادقی با اشاره به اهداء دو تخته قالی برای حرم امام حسین و حضرت ابوالفضل علیهما السلام ، از آغاز بافت یک تخته فرش نفیس برای حرم امام علی علیه السلام خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها