مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشاغل خانگی شبستر، گفت: برای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تسهیلات ویژه قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد تعلق می‌گیرد که برای ایجاد اشتغال خانگی در دو قالب پشتیبان و مستقل قابل پرداخت است.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۹۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یونس طاهری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی به منظور تبیین مشاغل و کسب و کار خانگی و صنایع‌دستی، توسعه و ترویج فرهنگ مشاغل خانگی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای فروش تولیدات و نیز آگاهی بیشتر مردم از مسائل کسب و کار و کارآفرینی و افزایش سطح معیشت عمومی افراد کم درآمد جامعه برگزار می‌ شود.

وی افزود:  توجه به کارآفرینی و توسعه آن گام مثبتی برای ایجاد فضای مناسب جهت افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، تعادل ساختاری و توسعه شهرها و روستاها است، بنابراین سرمایه‌گذاری صرفاً مربوط به قسمت کلان آن نمی‌شود و سرمایه‌گذاری می‌تواند در یک خانه یا در دل یک روستا انجام شود. 

طاهری یادآور شد: با توجه به تصویب طرح پشتیبان برای کسانی که قادر به انجام کار در محیط بیرون از خانه نیستند، می‌توانند در خانه با حفظ شرایط خاصی فعالیت کرده و تولیدات داشته باشند که این نمایشگاه برای کسانی که دسترسی آسان به بازار و یا بنگاه اقتصادی برای عرضه محصولات خود ندارند شکل می‌گیرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های تعاونی‌های شبستر گفت: برای رونق بخشیدن تعاون و مشارکت مردم در اقتصاد نیازمند توجه به رویکرد دارایی و استفاده از منابع انسانی و سرمایه‌های مردمی در اقتصاد هستیم.

وی مشاغل خانگی را فرصت جدیدی برای حمایت از کسب و کارهای خرد دانست و یادآور شد: با اجرای این طرح هزینه ایجاد شغل به ویژه برای زنان کاهش می‌یابد.

ارسال نظرات