خبرهای داغ:
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تاثیر روحی و روانی و شفاعت شهدا را دریافت کرده و در سبک زندگی خود اعمال کنیم و سبک زندگی «شهدای دانش‌آموز» به عنوان الگو در کشور مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۹۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج نیوز از اصفهان، مهدی فیض در یادواره ملی شهیده زینب کمایی و 36 هزار دانش‌آموز شهید کشور اظهار داشت: از شهیده کمایی یادداشت‌هایی باقی مانده که متن آن‌ها انسان را به حیرت وا می‌دارد که چگونه نوجوانی 15 ساله چنین یادداشت‌هایی نوشته است.

وی با اشاره به سخنان امام (ره) مبنی بر خواندن وصیت‌نامه شهدا افزود: شهدا شبیه عارفان هستند برای همین گاهی در وصیت‌نامه و یادداشت‌های آنها مطالبی می‌خوانیم که برای ما قابل باور نیست، روح این شهیده متصل به عالم‌ ملکوت بود و از آنجا مطالبی را دریافت می‌کرد، در غیر این‌صورت دختری 15 ساله قادر به نوشتن چنین مطالبی نیست.

معاون وزیر آموزش و پروش با اشاره به خاطراتی از زندگی شهیده زینب کمایی گفت: مادر شهیده می‌گوید که یکی از شب‌ها زینب را دیده که بعد از نماز شب سجده کرده و بسیار گریه می‌کرد و دلیل اشک‌های خود را این‌گونه بیان کرد: "من به‌خاطر احساس فشار و سنگینی که امام (ره) در روح و قلب خود حس می‌کند، اشک می‌ریزم".

وی با بیان اینکه شهیده زینب کمایی با ولایت فقیه اتصال روحی داشت، افزود: این شهیده نشان داد که اتصال روحی در سنین پایین هم رخ خواهد داد و تفاوتی در جنسیت ندارد، به همین دلیل زمانی که یک فرد مانند شهیده کمایی به این اتصال دست یافت در نهایت به شهادت خواهد رسید.

فیض با اشاره به اینکه مزار پاک شهیدان دارالشفاست، بیان کرد: باید با حضور در گلستان شهدا با شهیدان قرار بگذاریم و براساس آن در زندگی خود تغییر ایجاد کرده تا مرگ‌ خوبی برای خود را رقم‌ بزنیم چراکه خداوند می‌فرمایند: "آنگونه که زندگی می‌کنید خواهید مرد". باید تاثیر روحی و روانی و شفاعت شهدا را دریافت کرده و در سبک زندگی خود اعمال کنیم که احسان به والدین، نماز اول وقت، حفظ حجاب و عفاف از جمله مصادیق آن است و اگر به این تاثیرات دست یافتیم در خیل شهدا قرار خواهیم گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار