همزمان با چهارمین روز از هفته پژوهش و فناوری نخستین دستگاه نمونه بردار غلات تولید شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۵۵۹۱۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری استان در این رابطه اظهار داشت: این محصول توسط مهندسین جوان استان و با حمایت های پارک علم و فناوری از جمله پرداخت تسهیلات بدون بهره و ایجاد امکانات سخت افزاری در مجتمع کارگاهی پارک علم و فناوری ساخته شد.

وی افزود: این شرکت در کمتر از یکسال توانست ایده خود را تجاری سازی نموده و مجوزهای قانونی و استانداردهای لازم را کسب نماید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دستگاه نمونه بردار غلات بصورت کاملا اتوماتیک کار نمونه برداری را انجام می دهد ونمونه را از وسیله نقلیه که بصورت تصادفی انتخاب می گردد و بدون دخالت دست و بدون کم و کاستی به محل تعیین شده انتقال می دهد.

پیرعلی افزود:این سیستم دارای قدرت و کیفیت بسیار بالا نسبت به نمونه برداری دستی می باشد و زمان نمونه برداری برای هر نمونه 1 دقیقه می باشد که در نمونه برداری دستی این زمان بیست برابر می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار امیدواری کرد : با نصب و راه اندازی این دستگاه دیگر شاهد صفوف طولانی کامیون های گندم در سلیوها نخواهیم بود.

ارسال نظرات