خبرهای داغ:
مجموعه چهارجلدی «از نو با تو» اثر حجت‌الاسلام عباسی‌ولدی با محوریت راهکارهای پیشگیری از طلاق منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۹۷۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه چهارجلدی «از نو با تو» اثر حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی توسط نشر آیین فطرت منتشر شد.

با توجه به اینکه رشد طلاق در چند سال اخیر، پیشرفت زیادی داشته و شاهد عبور این رشد از مرز هشدار و تبدیل آن به یک بحران هستیم، نویسنده در این اثر سعی کرده عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری و درمان آن را بررسی کند.

مجموعه «از نو، با تو» حاصل 106 قسمت از برنامه رادیویی «پرسمان خانواده» در رادیو معارف است. این برنامه‌ها با مشارکت جدی و تأثیرگذار شنوندگان، توانست دلایل افزایش آمار طلاق را به صورت کاربردی بررسی کند.

کتاب اول با عنوان «نقطه نه؛ علامت سؤال» به بررسی پنج عامل افزایش طلاق در پنج بخش پرداخته می‌پردازد. «هتک و ترک زندگی با سبک زندگی (طلاق و سبک زندگی)»، «انتخاب‌های انتحاری (طلاق و انتخاب نادرست همسر)»، «دلالت و دلسوزی؛ دخالت و زندگی سوزی (طلاق و دخالت خانواده ها)»، «فقر و ستون فقرات زندگی (ضعف اقتصادی و طلاق)» و «زندگی روی پایه های دود (اعتیاد و طلاق)» عناوین بخش‌های پنچگانه این کتاب است.

در کتاب دوم با عنوان «نقطه ویرگول؛ کمی مکث» نویسنده به سراغ ارزش‌های اخلاقی رفته است؛ ارزش‌هایی که بی‌اعتنایی به هر یک از آنها، به شدت بنیان خانواده را متزلزل می‌کند. «بگذار و بگذر (گذشت)»، «بساز و نسوز (مدارا)»، «پایین بیا و والا شو (تواضع)»، «واقعیت را ببین و حقیقت را پیدا کن (تفکر)»، «شنیدی و نشنیدی (رازداری)» و «بارت را بردار و بالت را باز کن (مسئولیت پذیری)» عناوین بخش‌های ششگانه کتاب دوم است.

کتاب سوم این مجموعه با عنوان «پرانتز باز، پرانتز نبسته» از اصول اخلاقی و نقش آن در استحکام بنیان خانواده سخن گفته است. مقصود از اصول اخلاقی در این بحث، مراعات حجاب، مراقبت از نگاه و توجه به اصول شرعی و اخلاقی در ارتباط‌های میان زن و مرد است. بی‌توجهی به این اصول سه‌گانه، یکی ازدلایل اصلی تزلزل بنیان خانواده در دنیای امروز است.

این کتاب از 3 بخش با عناوین «تیشۀ زیبایی (حجاب)»،‌ «پتک اختلاط (طلاق و رعایت حریم میان زن و مرد)» و «تیغ نگاه (مدیریت نگاه)» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«آزمایش کردن یا آرامش دادن ( طلاق و ناآشنایی با قواعد زندگی مشترک)» و «این رشته سر دراز دارد (تبعات طلاق)» عناوین بخش‌های کتاب چهارم با عنوان «خط بزن از دوباره» است.

مجموعه چهار جلدی «از نو، با تو» اثر حجت‌الاسلام محسن عباسی‌ولدی که پیش از این آثار پرفروشی نظیر «من دیگر ما» را روانه بازار کتاب کرده بود با قیمت 56 هزار تومان منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی «پاتوق کتاب فردا» با تخفیف خریداری کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها