گزارش‌ها حکایت از آن دارد که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرده است.
کد خبر: ۸۹۵۵۹۸۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج ، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی فوری، مدعی انجام یکآزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی شد.

براساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی سحرگاه روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک فروند موشک بالستیک از استان «پیونگان جنوبی» شلیک کرده است. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد این موشک به سمت شرق شلیک شده است و افزود ارتش کره جنوبی به همراه آمریکا درحال بررسی جزئیات این آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ است.

این گزارش می‌افزاید یک مقام دولت آمریکا روز سه شنبه تایید کرد کره شمالی یک آزمایش موشکی جدید انجام داده است. وی افزود جزئیات بیشتر در این باره هنوز به دست نیامده است.

براساس گزارش‌ها، این موشک که به سمت شرق شلیک شده، از آسمان ژاپن عبور کرده است. دولت ژاپن در پی آزمایش موشکی کره شمالی نشست اضطراری تشکیل داد. گفته می‌شود این موشک از روی یک سکوی متحرک پرتاب شده و با موفقیت در آبهای سرزمینی ژاپن فرود آمده است.

همچنین دقایقی پس از شلیک موشکی از سوی کره شمالی، شورای امنیت ملی کره جنوبی جلسه فوق‌العاده تشکیل داد. سئول همچنین اقدام به برگزاری تمرین دفاع موشکی کرد. 

گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است درباره آزمایش اخیر کره شمالی، بیانیه بدهد. همچنین وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد موشک پرتاب‌شده از نوع موشک‌های بالستیک قاره‌پیما بوده است.

دونالد ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی گفت این آزمایش تغییری در رویکرد آمریکا نسبت به این کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد واشنگتن تحولات شبه‌جزیره کره را به دقت زیر نظر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات