مسئولین بسیج دانش آموزی حوزه ایمان و واحد پیشگام قرائتی شاهرود با خانواده شهید جواد رضائی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۳۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت هفته بسیج، مسئولین بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود و شورای واحد پیشگام قرائتی با خانواده شهید جواد رضائی دیدار کردند.
در این دیدار که در منزل شهید انجام شد، سرگرد پاسدار محمد جلیلی فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه ایمان در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل و شهدا به خصوص شهدای بسیجی دانش آموز با بیان اینکه این حضور‌ها و دیدار‌ها برای قوت قلب ما انجام می‌شود گفت: نسل نوجوان و جوان ما دفاع مقدس را درک نکرده اند و برای آشنایی آن‌ها با شهدا و سیره زندگی آن‌ها این دیدار‌ها با خانواده شهدا لازم و ضروری است.
وی افزود: تلاش ما این است که با حضور در منازل شهدا با حضور دانش آموزان این فرهنگ را انتقال دهیم و با حضور مستقیم دانش آموزان و شنیدن بدون واسطه زندگی شهدا با راه و رسم آن‌ها آشنا شوند.
در این دیدار خانواده شهید نیز با ابراز خرسندی از دیدار‌ها به بیان خاطراتی از شهید خود پرداخت.
مادر شهید جوادرضائی با بیان اینکه این شهید رشید و قوی جُسه بود اظهار کرد: او در شب عملیات جان بسیاری از همسنگران خود را نجات داد و بر اثر استنشاق گاز شیمیایی به شهادت رسید وگرنه بدنش کاملاً سالم بود و فرمانده او هم بیان می‌کند که رشادت بی نظیری به خرج داد و به عقب نرفت تا همه بچه‌ها را به خط عقب نفرستاد.
وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند گفت: ما از فراق شهید بسیار بی تاب بودم، شبی به خوابم آمد و گفت: مادر من زنده ام و گل کار ابوالفضل هستم و دیدم دسته گلی بزرگ کنار قبرش بود و حتی به من گفت: قبر مرا بشکاف و داخل بیا ببین چقدر من راحتم و وقتی سر مزارش می‌روم انگار جلوی چشم من است و می‌آید و می‌گوید مادر گریه نکنی ها.
مادر شهید رضائی با بیان اینکه فرزندم برای کمک به خانواده اش در مدرسه شبانه درس می‌خواند بیان کرد: روزی معلم او را دیدیم گفتم جواد شب‌ها به خانه می‌آید و خسته است در پاسخ گفت: او برای کمک به شما روز‌ها کارگری می‌کند و شب‌ها درس می‌خواند و برای همین خسته است.
وی با اشاره به علاقه فراوان پدر به فرزند شهیدش عنوان کرد: بار اولی که اعزام شد، پدرش مریض شد و من رفتم سمنان که او را برگردانم که فردی که آنجا بود گفت: شما این فرد رشید و قوی را می‌خواهید برگردانی، چون پدرش ناراحت و مریض است در صورتی که بچه‌هایی با اندام کوچک اینجا هستند، اما شهید گفت: رضایت پدر شرط هست هر چند جبهه هم لازم است و برگشت و تا رضایت پدرش را نگرفت جبهه نرفت.
در این دیدار‌ها هدایایی به رسم یادبود به خانواده شهید اهدا شد.
لازم به ذکر شهید جواد رضائی متولد سال ۱۳۴۹ شهرستان جاجرم است و در حالی که ۱۷ سال بیشتر سن نداشت و محصل دبیرستان شهید میرغفوریان بود در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۶۶ در منطقه ماووت در علملیات بیت المقدس ۲ شربت شهادت را نوشید و در کنار همسنگرانش در گلزار شهدا شاهرود آرام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها