خبرهای داغ:
آیت‌الله موسوی جزایری:

علامه طباطبایی آغازگر درس تفسیر قرآن در حوزه قم بود

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: علامه طباطبایی درس تفسیر قرآن را در حوزه قم شروع کرد و او زحمت‌های زیادی را برای این درس کشید.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۸۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری شامگاه سه شنبه در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به ماندگار شدن برخی از شخصیت‌های حوزوی اظهار کرد: شخصیت‌های زیادی در حوزه بودند، اما تنها برخی از این شخصیت‌ها همچون امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی ماندگار شدند.

وی ادامه داد: کسی که با خداوند معامله کند، خداوند او را عزیز خواهد کرد، علامه طباطبایی از لحاظ فقهی قوی بود، اما این شخصیت برجسته پس از آمدن به شهر قم خودش را از سلک اظهار مرجعیت خارج کرد، برخی از افراد خاص همچون شهید مطهری و دیگران، علامه طباطبایی را شناختند و از این شخصیت برجسته برای حل برای برخی از مشکلات علمی کمک گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: علامه طباطبایی در زمینه فقه و اصول، استاد بود، اما در زمان حیات او، استادان زیادی در زمینه فقه و اصول در حوزه وجود داشتند، به همین دلیل علامه طباطبایی سراغ علم تفسیر قرآن رفت چرا که در آن زمان درس تفسیر قرآن در حوزه نبود.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به زندگی علامه طباطبایی اظهار کرد: این شخصیت برجسته درس تفسیر قرآن را در حوزه قم شروع کرد و او زحمت‌های زیادی را برای این درس کشید و علامه طباطبایی با فداکاری در راه خدا توانست که تفسیر المیزان را به نگارش درآورد.

وی ادامه داد: افکار کمونیستی از یک طرف و از طرف دیگر افکار غربی و ماتریالیستی در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور رواج پیدا کرده بود و در شرایطی که اسلام در زمان طاغوت در ایران غریب بود علامه طباطبایی احساس نیاز کرد که باید به سراغ نقد مکاتب فلسفی غربی و شرقی برود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: علامه طباطبایی به لحاظ فکری یک انسان جاودانه است و کتاب‌های این شخصیت بزرگوار پس از چند دهه هنوز مورد استفاده است.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به افکار امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل به این تشخیص رسید که بزرگ ترین امر به معروف و نهی از منکر، سرنگون کردن رژیم طاغوت است و امام خمینی(ره) توانست که با رهبری نهضت مردمی، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر حاضر جزو شاگردان علامه طباطبایی بود و این شخصیت بزرگوار شاگردان زیادی در حوزه قم تربیت کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار