مدیر کل اوقاف استان زنجان:

لزوم توجه و ترویج بیشتر وقف در جامعه

موضوع وقف یکی از مباحث ضروری است که نیازمند توجه و ترویج بیشتر در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۵۶۱۲۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف استان زنجان در همایش یاوران وقف در بقعه قیدار نبی(ع)شهر قیدار به تشریح اهمیت وقف در جامعه پرداخت و گفت: موضوع وقف یکی از مباحث ضروری است که نیازمند توجه و ترویج بیشتر در جامعه است.

حجت الاسلام جنتی با اشاره به آثار فردی و اجتماعی وقف در جامعه، افزود: تزکیه نفس، احساس مسئولیت در برابر دیگران، حس نوعدوستی و تقویت روح برادری را از جمله آثار فردی وقف و ابدی کردن مالکیت، رفع فقر و از بین بردن فاصله طبقاتی را از جمله آثار اجتماعی آن برشمرد.

وی اظهار داشت: وقف به عنوان صدقه جاریه و باقیات صالحات است که در قرآن کریم بارها بر آن تاکید شده و فضیلتی ارزشمند است که اجر معنوی بالایی دارد.

مدیر کل اوقاف استان زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام تصریح کرد: وقف از احکام اسلامی و موضوعات مهمی است که بصورت غیر مستقیم در آیات قرآن و همچنین بطور مفصل در روایات اسلامی به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام جنتی با یادآوری عاقبت زندگی دنیوی که چیزی جز مرگ و ترک دنیا نیست، افزود: انسان موجوی فنا پذیر است و روزی باید این دنیا را ترک کند و تنها چیزی که می تواند در زتدگی اخروی و حیات پس از مرگ به فریاد او برسد و باری از گناهان او را سبک کند و چراغی برای قبر و قیامت او باشد همان وقف و خیراتی است که در این دنیا از خود به یادگار گذاشته است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل همواره از موضوع وقف با تعابیری همچون صدقه جاریه و احسان مانگار در بین مردم یاد می شود که با توجه به اثرات اخروی آن می بایست بیشتر مورد توجه مسلمانان قرار بگیرد.

 

 

ارسال نظرات