خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان:

دشمن شناسی از ضروریات دین است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان گفت : یکی از ضعف های مسلمین از صدر اسلام تاکنون عدم شناخت دشمن یا ضعف در دشمن شناسی بوده است که همین امر موجب شکست یا از دست دادن حکومت و برزمین ماندن بسیاری از احکام اسلام شده است.
کد خبر: ۸۹۵۶۲۹۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان در نشست بصیرتی از مسائل شناخت گفت: یکی از ضعف های مسلمین از صدر اسلام تاکنون عدم شناخت دشمن یا ضعف در دشمن شناسی بوده است که همین امر موجب شکست یا از دست دادن حکومت و برزمین ماندن بسیاری از احکام اسلام شده است .
وی ادامه داد: اهمیت دشمن شناسی آنقدر بالاست که قرآن کریم درآیات متعددی به آن پرداخته است از جمله "فلا تتبعوا خطوات الشیاطین انه لکم عدو مبین"
این مسئول تصریح کرد: لازمه تبعیت نکردن از شیاطین این است که مکر و حیله و وسوسه شیطان شناخته شود و این دشمن آشکار قسم خورده در پی این است که از راههای گوناگون بر انسان تسلط پیدا کندو
نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی (ع)شهرستان تاکستان ابراز کرد: یکی دیگر از راههایی که دشمن و شیطان می خواهد بر انسان تسلط پیدا کند از راه اشاعه فحشا است که این اشاعه فحشا امروز بهتر و بیشتر در دسترس ما قرر گرفته که از طرق مختلف انجام می گیرد.
صادقی تصریح کرد: از جمله فضای مجازی و ماهواره و فیلم ها وعکس های مستهجن و راه حل این که این دشمن بر ما تسلط پیدا نکند می توان از راههای مختلف با آن مبارزه کرد؛ یکی اینکه نفس اماره خود را به کنترل خود در آوریم وقتی این نفس کنترل شد و نفس لوامه رشد کرد و دیگر شیطان نمی تواند بر جان و نفس ما تسلط پیدا کند .
این مسئول اذعان کرد: راه حل دیگر اینکه بتوانیم از اشاعه فحشا و زشتی و پلیدی جلوگیری کنیم آن است که باید عفت و پاکدامنی که جلوه ای از پارسایی و پرهیزگاری است را پیشه کار خود قرار دهیم .
حجت الاسلام صادقی در پایان بیان کرد: این عفت یا عفت در گفتار یا عفت در نگاه یا عفت در شهوت ، عفت در راه رفتن که هرکدام از این عفت ها را خداوند در قرآن کریم برای انسان برای رهایی از تسلط شیطان و دوری از زشتی و پلیدی بیان نموده است و دشمن بیرون نیز از راههای مختلف مشغول بکار است تا مسلمان را از دین و دیانت دور نماید.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار