خبرهای داغ:
هم‌زمان با هفته بسیج یادواره شهدای فرهنگی شهرستان سمیرم با حضور جمعی از مسئولان و معلمان در سالن اجتماعات مدرسه شهید غلامعلی پیرمرادیان سمیرم برگزار شد
کد خبر: ۸۹۵۶۲۹۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از سمیرم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیف الله دهقانی در این آیین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: شهادت هنر مردان خداست و هیچ کار خوبی به اندازه شهادت نیست و شهدای گرانقدر با نثار خون و جان شیرین خود درخت انقلاب را آبیاری و پایه‌های نظام را مستحکم کردند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی افزود: شهدا به ویژه شهدای فرهنگی حق بزرگی به گردن ما دارند، امروز ثمرات و برکات خون شهدا سبب شده تا این نظام الهی و اسلامی سرافرازانه در زمینه‌های مختلف خوش بدرخشد.

امام جمعه سمیرم بیان کرد: شهدای فرهنگی با علم و ایمان به سوی ابدیت پر کشیدند، معلمان در دوران دفاع مقدس قلم علم و دانش را بر زمین گذاشته و اسلحه را به عنوان قلم خود انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: شهیدان با انتخاب مسیر شهادت، بهترین راه را انتخاب کرده و امروز طبق آیه صریح قرآن کریم نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

حجت الاسلام دهقانی خاطر نشان کرد: در هر دوره و زمانی ریزش فرهنگی وجود دارد چه در زمان جنگ و انقلاب و چه در زمان حال و همین یادواره های شهدا می تواند مانع ریزش فرهنگی شود.

امام جمعه سمیرم توکل به خدا را یکی از صفات برجسته شهدا دانست و گفت: توکل صفتی است که هرکسی لیاقت آن را ندارد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از صفات شهدا سلحشوری آنها بود که باید گفت شهادت شهدا مثال‌زدنی نیست.

دهقانی ضمن تجلیل از شهدا و اهمیت برگزاری یادواره‌ها، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا ابزار فرهنگ‌سازی برای تربیت جامعه و بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان است.

غلامرضا انصاری پور معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سمیرم نیز در همین آیین ضمن تکریم و ادای احترام به مقام شهدا تصریح کرد: ما با یاد شهدا باید خودمان را غنی کنیم.

انصاری پور خاطر نشان کرد: در زمانه ای که انسان بودن و انسان ماندن سخت است یاد شهدا یک ضرورت به شمار می آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها