خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: شاکله نظام بر سه اصل سیاست، فرهنگ و اقتصاد استوار است که این سه عامل در بردارنده قوام جامعه بوده و فرهنگ اصلی‌ترین حوزه حیات بشری را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۵۶۲۹۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص جنگ نرم و اهمیت فرهنگ در جامعه اظهار کرد: جنگ نرم اصلاحی در مقابل جنگ سخت است که در جامعه امروز اهمیت والایی دارد.
وی در خصوص جنگ سخت و جنگ نرم تبیین کرد: در جنگ سخت ما شاهد استفاده از ابزار و آلات نظامی بوده و به مقابله و مبارزه عملی با دشمن می‌پردازیم حال آن‌که در جنگ نرم هیچ گونه ابزار و آلات نظامی وجود نداشته و بیشتر فکر و اندیشه مورد هدف قرار می‌گیرد.
این مسئول تشریح کرد: در حوزه جنگ نرم بیشتر تمرکز تحت فکر و اندیشه و در حوزه فرهنگ است در واقع جنگ نرم یک تقابل فکری، فرهنگی و اجتماعی است که با این نام از آن یاد می‌شود.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین فرهنگ را یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین حوزه‌های حیات بشری عنوان کرد و گفت: شاکله نظام بر سه اصل سیاست، فرهنگ و اقتصاد استوار است که این سه عامل در بردارنده قوام جامعه هستند.
نعمت‌اللهی در خصوص اصل سیاست در شاکله نظام توضیح داد: اصل سیاست در شاکله نظام هرگز به معنای فعالیت‌های سیاسی نبوده بلکه منظور روح حاکم بر جامعه است که به دیگر اقدامات سمت و سو می‌دهد.
وی ادامه داد: فرهنگ و اقتصاد دو حوزه دیگر از اصول شاکله این نظام است که باید مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول با تشبیه جامعه به موجود زنده‌ای چون انسان مطرح کرد: جامعه نیز همچون انسانی که از سه اصل مهم روح، تفکر و جسم تشکیل شده از سه اصل مهم بالا تشکیل شده که روح همان سیاست، تفکر همان فرهنگ و جسم همان اقتصاد جامعه است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد: فرهنگ در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و بنیان اساسی هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد و لازم به ذکر است که علیرغم تقابل سه حوزه بر روی یکدیگر، حوزه فرهنگ تعیین‌گر دو حوزه دیگر سیاست و اقتصاد جامعه می‌باشد.
نعمت‌اللهی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ از اصلی‌ترین اصول جامعه است و باید همه مردم و مسئولین در این زمینه هوشیارانه و آگاهانه عمل کنند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها