محرومیت ۹۲درصد تولیدکننده‎ها از تسهیلات رونق

وزارت صنعت در حالی پرداخت بیش از ۲۶هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید را از اهم عملکرد‌های خود در ۱۰۰ روز اول عنوان می‌کند که تاکنون فقط ۸درصد از ثبت‌نامی‌ها موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۵۶۳۳۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با گزارش 100روزه رئیس جمهور از اقدامات دولت، وزارت صنعت برای دفاع از فعالیت خود آمارهای مختلفی را از میزان صدور پروانه اکتشاف، مجوزهای صنفی و موارد دیگر منتشر کرده است.

نکته قابل توجه در گزارش عملکرد وزارت صنعت آمار میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق است، بر این اساس که اعلام شده در چارچوب طرح رونق تولید و تا 22 آبان‌ماه حدود 35 هزار و 993 فقره ثبت‌نام انجام شد که 14 هزار و 699 مورد از آن‌ها با مبلغ حدود 106 هزار و 279 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و دو هزار و 887 مورد نیز بیش از 26 هزار و 851 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

این آمار نشان از آن دارد که میان حدود 35 هزار متقاضی دریافت وام فقط 8درصد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. جالب‌تر آنکه وزارت صنعت پرداخت بیش از 26 هزار و 851 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، صدور چهار هزار و 950 جواز تأسیس و یک‌هزار و 724 پروانه بهره‌برداری صنعتی را از اهم اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز اول دولت دوازدهم عنوان می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار