رئیس کانون زنان بازرگان در اتاق بازرگانی شیراز گفت: با وجود این که زنان ۶۰ درصد ورودی دانشگاه‌های کشور را تشکیل می‌دهند، اما هنوز سهم زنان در تولید ناخالص داخلی کمتر از ۴۰ درصد است.
کد خبر: ۸۹۵۶۳۶۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه مقیمی در همایش ملی زنان و توسعه که امروز در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، گفت: توسعه حضور زنان در اقتصاد ایران توانسته تغییراتی را ایجاد کند، اما این توسعه هیچ‌گاه جایگاه کافی برای زنان را حاصل نکرده است.

رئیس کانون زنان بازرگان با بیان اینکه بیش از 60 درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: بنابراین این امیدواری وجود دارد که در سال‌های آینده نقش و حضور زنان در جامعه و در توسعه اقتصاد پررنگ‌تر شود.

وی بابیان اینکه روند توسعه پله به پله طی می‌شود، گفت: اما ما انتظار داریم در بخش خصوصی تحول با سرعت و شتاب‌زدگی بیشتری صورت گیرد، بنابراین وقتی صحبت از صادرات می‌شود و از آن به‌عنوان محور توسعه اقتصاد کشور مطرح می‌شود، نقش زنان باید در آن بیشتر لحاظ شود.

مقیمی اظهار داشت: نقش زنان در تولید ناخالص داخلی کمتر از 40 درصد است.

رئیس کانون زنان بازرگان بیان داشت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال 2018 رشد اقتصادی برای ایران رقم خواهد خورد اما رتبه کسب‌وکار کشور بر اساس آخرین اعلام بانک جهانی در بین 190 کشور 4 پله تنزل یافته است.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی زنان تلاش خود را کرده‌اند، اگرچه هنوز در ابتدای راه قرار دارند، در حالی‌که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی باید گفت که در میانه راه هستیم.

مقیمی از صدور کارت بازرگانی برای 2500 تا 3000 نفر از زنان کشور خبر داد و افزود: این در حالی است که بسیاری از زنان علی‌رغم مدیریتی که در بنگاه‌های اقتصادی دارند، به‌عنوان نفر دوم و سوم در آن بنگاه‌ها مطرح می‌شوند.

رئیس کانون زنان بازرگان اظهار داشت: تمامی بخش‌های اقتصادی کشور برای توسعه اقتصادی باید از بزرگ‌ترین سرمایه‌های خود که همان زنان هستند، به‌ عنوان نیروی انسانی بهره‌برداری کنند و نباید نقش زنان نادیده گرفته شود.

وی در ادامه بابیان اینکه جرقه ایجاد کانون بانوان بازرگان در سال 1388 زده شد، گفت: در سال 1389 هیأت مؤسس اولیه کانون بازرگانان شکل گرفت و در سال 1390 نیز به‌عنوان یک تشکل مردم‌نهاد به ثبت رسید و پس از آن از دارندگان کارت بازرگانی و کارت عضویت سراسر کشور عضو گرفت و این کانون در حال حاضر در دوره سوم هیأت‌مدیره کانون‌های کشوری قرار دارد.

مقیمی اضافه کرد: کانون زنان بازرگان ایران در 18 مرکز استان شعبه‌های کاری خود را تشکیل داده است.

رئیس کانون زنان بازرگان افزود: باید تغییر در نظام تفکر افراد در دیدگاه شان نسبت به زنان و جایگاه آنها به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: زنان بازرگان ایرانی هنوز نتوانسته‌اند از سقف شیشه‌ای پیشرفت‌های خود عبور کنند و حرکتی را تجربه می‌کنند که اگر از حدی بالاتر رفته باشند، با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

ارسال نظرات