اسدی گفت: باید اذعان داشت تمام آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، شایستگی حضور در مراحل پایانی را دارند؛ اما به هر حال برخی از این آثار بیش از دیگری و براساس شاخص‌های لازم مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۵۶۳۶۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عباس اسدی، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به این مطلب که همه داوران در سطح بسیار بالایی قرار دارند؛ بالطبع ارزیابی‌ها و داوری‌ها تخصصی‌تر و براساس شاخص‌ها صورت می‌گیرد و فضا به سمتی است که جشنواره در سطح بالایی برگزار شود.


وی گفت: بررسی‌ها براساس شاخصه‌هایی چون نحوه نگارش و میزان توجه به شاخصه‌های رسانه‌ای، چگونگی صفحه‌آرایی و صفحه‌بندی صورت گرفته و کیفیت و کمیت مطالب علمی و تخصصی به همراه چند شاخص دیگر از جمله ملاک‌های عینی‌ای بود که نشریات مورد بررسی قرار گرفت.


وی افزود: مطالب و محتوای نشریات به واسطه جامعیتی که در این جشنواره رخ داده بود، بسیار متنوع و ارزشمند است که البته نمی‌توان کتمان کرد که کیفیت مقالات و نشریات فراز‌و‌نشیب دارند اما با توجه به محتویاتی که در این دوره مشاهده شده، نشریات محتوای خوبی دارند.


اسدی گفت: آنچه پس از داوری آثار حائز اهمیت است، مبحث آموزش دانشجویان درخصوص ایجاد مقالات و نشریات دانشجویی است؛ چراکه این کمبود در بسیاری از نشریات مشهود. نشریات دانشجویی در ابتدای راه هستند و در این میان، چیزی که مهم جلوه می‌کند، برگزاری هرچه بهتر و بیشتر این‌گونه جشنواره‌ها درسطح بالا است.


عضو هیات علمی دانشگاه علامه ادامه داد: از این نظر که جشنواره‌ها تخصصی‌تر و همچنین به صورت مجزا و حوزه‌بندی شده برپا شود تا خروجی مطلوب‌تری از آن مشاهده کنیم. باید تلاش شود فضا به سمتی برود تا با تفکیک تخصصی‌تر جشنواره‌ها و دسته‌بندی کردن موضوعات نشریات دانشجویی به غنای این جشنواره‌ها افزوده شود و همچنین به واسطه این رخداد فرهنگی، تلاش و کوشش شرکت‌کنندگان با هم‌گروهی‌های خود مورد سنجش قرار گیرد.باید اذعان داشت تمام آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، شایستگی حضور در مراحل پایانی را دارند؛ اما به هر حال برخی از این آثار بیش از دیگری و براساس شاخص‌های لازم مورد توجه قرار گرفته است و توانسته‌اند نظر داوران را برای ادامه مسیر کسب کنند.


وی گفت: با توجه به این مطلب که همه داوران در سطح بسیار بالایی قرار دارند؛ بالطبع ارزیابی‌ها و داوری‌ها تخصصی‌تر و براساس شاخص‌ها صورت می‌گیرد و فضا به سمتی است که جشنواره در سطح بالایی برگزار شود.


اسدی گفت: بررسی‌ها براساس شاخصه‌هایی چون نحوه نگارش و میزان توجه به شاخصه‌های رسانه‌ای، چگونگی صفحه‌آرایی و صفحه‌بندی صورت گرفته و کیفیت و کمیت مطالب علمی و تخصصی به همراه چند شاخص دیگر از جمله ملاک‌های عینی‌ای بود که نشریات مورد بررسی قرار گرفت. مطالب و محتوای نشریات به واسطه جامعیتی که در این جشنواره رخ داده بود، بسیار متنوع و ارزشمند است که البته نمی‌توان کتمان کرد که کیفیت مقالات و نشریات فراز‌و‌نشیب دارند اما با توجه به محتویاتی که در این دوره مشاهده شده، نشریات محتوای خوبی دارند.


اسدی در پایان اظهار داشت: آنچه پس از داوری آثار حائز اهمیت است، مبحث آموزش دانشجویان درخصوص ایجاد مقالات و نشریات دانشجویی است؛ چراکه این کمبود در بسیاری از نشریات مشهود. نشریات دانشجویی در ابتدای راه هستند و در این میان، چیزی که مهم جلوه می‌کند، برگزاری هرچه بهتر و بیشتر این‌گونه جشنواره‌ها درسطح بالا است. از این نظر که جشنواره‌ها تخصصی‌تر و همچنین به صورت مجزا و حوزه‌بندی شده برپا شود تا خروجی مطلوب‌تری از آن مشاهده کنیم. باید تلاش شود فضا به سمتی برود تا با تفکیک تخصصی‌تر جشنواره‌ها و دسته‌بندی کردن موضوعات نشریات دانشجویی به غنای این جشنواره‌ها افزوده شود و همچنین به واسطه این رخداد فرهنگی، تلاش و کوشش شرکت‌کنندگان با هم‌گروهی‌های خود مورد سنجش قرار گیرد.


منبع: روزنامه فرهیختگان

ارسال نظرات