مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان از شناسایی 252رزمنده روحانی دفاع مقدس و 7طلبه مدافع حرم در گیلان خبر داد و گفت: میرزا کوچک جنگلی نماد شجاعت و مجاهدت است.
کد خبر: ۸۹۵۶۴۰۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری امروز در نشست خبری یادواره شهید میرزا کوچک و 150 شهید روحانی و طلبه استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان نماد شجاعت و مجاهدت است و در این نماد شخصیتی برجسته‌ای همچون میرزا کوچک جنگلی متبلور است.

وی بابیان اینکه ملت ایران چهره استان گیلان را بانام شهید میرزا کوچک جنگلی می‌شناسند، افزود: هرگاه نامی از گیلان درجایی شنیده می‌شود اذهان به سمت شهید پرافتخار گیلان، میرزا کوچک جنگلی منعطف می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، با اشاره به مقاومت و استکبارستیزی شهید میرزا کوچک گفت: میرزا در مقابل استکبار روز با تمام قوا و با شجاعت تمام و با اندک تجهیزات مقاومت کرد و با شجاعت خود یادگار گذاشت.

تسخیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با  مردم گیلان، بیان کرد: میرزا کوچک شجاع جنگلی، یک نمونه و اسطوره است چون دل میرزا با احساسات شجاعانه اسلامی آغاز شد و نغمه اسلام را در سراسر گیلان و همه مرزوبوم پیچید.

وی بابیان اینکه مردم مومن گیلان همواره پرچم‌دار مبارزه با استبداد و استعمار بوده‌اند و میرزا نمونه‌ای بارز آن است، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک مرد تنهایی بود که به دو قدرت روز دنیا مثل روس و انگلیس یک نه بزرگ گفت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان بابیان اینکه میرزا کوچک علاوه بر روس و انگلیس با افراد کنار وی و حکومت وقت نیز جنگید، افزود: شهید میرزا کوچک جنگلی با دستگاه حکومت آن روز مبارزه کرد و اجازه نداد سازشی صورت بگیرد.

تسخیری بابیان اینکه میرزا در غربت مقاومت کرد و باقدرت نیز به شهادت رسید، گفت: امروز میرزا تنها نیست و جریان تاریخ خون شهدا را زنده کرد و اجازه نداد کسانی که قریب مرده‌اند، قریب بماند.

وی با اعلام اینکه حدود 252 رزمنده طلبه و روحانی دفاع مقدس و 7 طلبه مدافع حرم در گیلان شناسایی‌شده‌اند، افزود: کنگره شهدای روحانی استان توانسته چندین کتاب با سلایق متفاوت و حتی تجدید چاپ‌شده، تدوین دایرت المعارف شهدای روحانی، تدوین کتاب عکس، آلبوم چندرسانه‌ای شهدای روحانی را تهیه و جمع‌آوری کند.

یادواره شهید میرزا کوچک و 150 شهید روحانی و طلبه استان گیلان روز شنبه 11 آذر 96 ساعت 8.5 صبح در جوار مزار شهید والامقام میرزا کوچک جنگلی واقع در سلیمان داراب رشت با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات