خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت چهلمین روز عروج ملکوتی شهید مصطفی نبی‌لو با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۴۶۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸

مراسم چهلم شهید نبی‌لو، خادم حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم چهلمین روز عروج ملکوتی مصطفی نبی‌لو شهید مدافع حرم و خادم افتخاری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) شامگاه چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور، جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی، علما، روحانیون، پاسداران و عموم مردم شهید پرور استان قم در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعباس موسوی‌مطلق با اشاره به اینکه خلاصه تعالی و آموزه‌های پیامبران الهی در وصیت‌نامه‌های آنها قابل مشاهده است، اظهار کرد:‌ تا زمانی که در سایه قرآن و عترت حرکت کنیم دچار هیچ گمراهی نمی‌شویم بلکه زمانی از راه اصلی دور می‌شویم که نسبت به این دو اصل بی‌توجه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سخنان انبیای الهی و ائمه ‌اطهار(ع) منشأ الهی دارد، اضافه کرد: این فرمایشات برای زمان‌ها و مکان‌های مختلف کاربرد دارد به همین دلیل باید به فرمایشات بزرگان نگاهی ویژه داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم، از اتحاد به عنوان یک داروی اثربخش نام برد و گفت: یکی از تأکیدات مهم اولیای الهی رعایت وحدت است که توجه به این نسخه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی می‌تواند سبب رسیدن به موفقیت شود، دشمن به خوبی نسبت به این موضوع آگاه است به همین علت وحدت جامعه اسلامی را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه اختلاف همیشه یک آتش تاثیرگذار در میان مردم بوده است، عنوان کرد: دشمن برای رسیدن به موفقیت افزایش اختلاف و تفرقه را دنبال می‌کند؛ اکنون قوای مخالف اسلام گردهم آمده تا با روش‌های مختلف میان شیعه و اهل‌سنت اختلاف ایجاد کنند و آنها در این راستا قضاوت علمی را از ما گرفته و به بهانه شادی دل حضرت زهرا(س) توهین را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مطلق یادآور شد: ائمه اطهار(ع) از یک روش واحد استفاده نکردند چرا که در هر دوره‌ای بر اساس نوع حاکمان و مردم دنبال کردن روش متفاوتی برای رسیدن به هدف نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی نیز وحدت مردم و مسئولان سبب پیروزی شده است، تصریح کرد: در هر موردی که شاهد تفرقه و اختلاف بودیم با مشکل روبرو شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مطلق از مشکلات اقتصادی کشور یاد کرد و ادامه داد: هرچند برخی از افراد در نظام اسلامی به شیوه مطلوبی به میدان آمده و مسئولیت خود را بدون هیچ گرایش سیاسی دنبال می‌کنند اما برخی دیگر نتوانسته رفاه مردم را رقم بزنند و بیشتر مباحث سیاسی را دنبال می‌کنند در حالی که مردم کشور ایران در صحنه‌های مختلف مورد نیاز نظام حضور یافته و لایق بیشتر از اینها هستند.

وی با تأکید بر اینکه علم تشیع در دست جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در کشور اسلامی به هر میزانی که مسئولان تلاش بیشتری داشته باشند و وضعیت اقتصادی مطلوب‌تر شود، می‌توانیم به موفقیت بیشتری برسیم.

این استاد حوزه علمیه تبعیت از ولایت فقیه و حفظ این جایگاه را از مهم‌ترین دغدغه‌های شهدا خواند و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم دِین خود را به شهدا ادا کنیم، باید نسبت به تأکیدات این عزیزان نگاهی ویژه داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، مدیحه‌سرایی حسن شالبافان از دیگر بخش‌های مراسم چهلم شهید مصطفی نبی‌لو بوده است.

ارسال نظرات