با فعال‌سازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس رکورد تولید بنزین در کشور شکسته شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۴۶۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در این خصوص گفت: با این فعال‌سازی تولید روزانه این پالایشگاه از ۹ میلیون لیتر به دوازده میلیون لیتر افزایش یافت.

 

محمدعلی دادور افزود: از ساعت یک بامداد سه‌شنبه ٧ آذر خوراک به واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تزریق و این واحد برای تولید بنزین با استاندارد یورو ٤ آماده شد.

 

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و یورو ۵ تولید می‌شود که در صورت راه‌اندازی دو واحد دیگر٬ مجموع تولید بنزین به ۳۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

 

دادور با اشاره به اینکه مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اردیبهشت امسال با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد:  عملیات ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس با هدف قطع وابستگی کشور به بنزین وارداتی و کاهش فروش خام نفت از بهمن 85 آغاز شد.

 

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس تصریح کرد: خوراک (میعانات گازی) موردنیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از 388 کیلومتر از پالایشگاه‌های گازی عسلویه تأمین می‌شود.

 

 پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان به لحاظ وسعت بوده و مساحت 700 هکتاری پیش‌بینی‌شده قابلیت توسعه آن در آینده را فراهم کرده است . در این پالایشگاه روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤، چهار و نیم میلیون لیتر گازوئیل یورو٤ ، یک‌میلیون لیتر نفت سفید یورو ٤ و یک‌میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر گاز مایع (ال ‎ پی ‎ جی) یورو ٤ تولید می‌شود.

ارسال نظرات