فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک:

فرودگاه جاسک ۲۰ آذرماه فعالیت خود را از سر می‌گیرد

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک گفت: با توجه به تعمیرات و بهینه‌سازی‌های صورت گرفته فرودگاه جاسک مجددا در تاریخ ۲۰ آذرماه سال‌جاری فعالیت خود را از سر می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۰۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، امیر دریادار دوم رضا عباسی امروز در نشست خبری با بیان عملکرد نیروی دریایی ارتش در آب‌های شرقی و ماموریت‌های فرامرزی این نیرو اظهار داشت: نامگذاری هفتم آذر به‌نام روز نیروی دریایی به روزهای آغازین هفته دفاع مقدس بر می‌گردد که با شروع جنگ خرمشهر و 34 روز مقاومت جانانه در برابر نیروهای بعثی عراق انجام گرفت و تکاوران سفید پوش ارتش با ایثار کردن جان خود برای دفاع از خاک خود افتخارآفرینی کردند.

وی افزود: نیروی دریایی عراق در عملیات مروارید توسط نیروی دریایی کشورمان شکست خورد و بدین مناسبت به دستور امام خمینی(ره) هفتم آذرماه در تقویم رسمی کشورمان به‌نام روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری شد.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک با بیان اینکه یکی از مولفه‌های که در آبادانی و توسعه سواحل مکران در این بندرساحلی اهمیت دو چندانی  برخوردار می‌باشد بحث ورزش است، گفت: ورزش همگانی را در سواحل مکران باید توسعه و گسترش بدهیم، به عنوان یک نیروی راهبردی  در این منطقه تمام تلاش خود را در این راستا به‌کار خواهیم بست.

عباسی تصریح کرد: در طول 9 سال گذشته 41 ناو گروه به آب‌های آزاد مامور شده‌اند، دو هزار فروند اسکورت کشتی‌های تجاری را انجام داده‌ایم و همچنین تکاوران دریایی ما 244 مورد درگیری مستقیم با دزدان دریایی داشته‌اند.

این مسئول در ادامه متذکر شد: برای نخستین بار پس از انقلاب دو ناو گروه ما از کانال سوئز عبور کردند و در بندر لازقیه پهلو گرفتند و با پیام خود به اسرائیل اعلام کردند که در هر جایی دنیا برای مقابله با دشمن آمادگی جنگیدن را داریم.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در خصوص تنها فرودگاه این شهرستان که توسط نیروی دریایی ساخته شده است، بیان داشت: این فرودگاه با حضور مقامات کشوری، لشکری و به صورت عمومی شخصی در بیستم آذرماه سال‌جاری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت عقاب عسلویه که در چابهار، بوشهر و مناطق دیگر هندلینگ را انجام می‌دهد نیروهایی را با خود به اینجا آورده که صلاحیت تعدادی از آنها باید توسط فرودگاه کشور تایید شود افزود: نفراتی نیز توسط فرمانداری معرفی که در سایر بخش‌های این فرودگاه مشغول خواهند شد.

این فرمانده افزود: نیروی دریایی در این شهرستان در رابطه با موضوع بهداشت و درمان دو بیمارستان را جهت ساخت در نظر دارد که در کنار تنها بیمارستان شهر برای مردم محروم این منطقه خدمات خواهند داد، زمان ساخت بیمارستان مذکور یک‌سال تعیین شده و همچنین در نظر داریم در کنار این دو پروژه یک استخر هم ساخته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار