مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان هرمزگان:

نخستین سیلوی گندم استان هرمزگان بهمن ماه افتتاح می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از افتتاح و بهره‌برداری نخستین سیلوی نگهداری گندم استان هرمزگان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۰۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، طهماسب غلام‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان تولید گندم در هرمزگان حدود 60 هزارتن در سال است از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی ساخت نخستین سیلوی گندم هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: ساخت این سیلو از ابتدای سال جاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شده و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: این سیلو در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع با ظرفیت ذخیره سازی سالانه 60 هزارتن در شهرستان حاجی‌آباد درحال ساخت است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: این سیلو دارای شش کندوی نگهداری گندم با ظرفیت 10 هزار تن است که توان ذخیره سازی 100 درصدی گندم تولیدی استان را دارد.

غلام‌پور تصریح کرد: نگهداری و ذخیره سازی گندم تولیدی استان، جذب حداکثری محصول تولید شده کشاورزان، جلوگیری از هدر رفت و ضایعات گندم، فراهم ساختن بستر تولید بیشتر، تکمیل زنجیره تولید و ایجاد اشتغال پایدار ازمهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی بیان داشت: با بهره برداری از این طرح، گندم تولیدی سال زراعی 97-96 در این سیلو ذخیره و برای 20 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: این سیلو با اعتبار 170 میلیارد ریالی در حال ساخت است و بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار