رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

کشاورزی هرمزگان با کمک مراکز تحقیقاتی و علمی نوین‌سازی می‌شود

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برنامه ما این خواهد بود که با کمک مراکز تحقیقاتی و علمی به سمت نوین‌سازی کشاورزی استان هرمزگان حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۱۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، علی باقرزاده همایی بعد از ظهر امروز در آئین تکریم از رئیس سابق و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در برخی فصول بارندگی‌هایی خوبی دارد و استانی سیلابی است، اظهار داشت: برای استفاده از این آب باید اعتبار ویژه‌ای برای آبخیزداری و استفاده از روان آب‌ها در استان هرمزگان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برنامه ما در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان این خواهد بود که با کمک مراکز تحقیقاتی و علمی به سمت نوین‌سازی کشاورزی استان هرمزگان حرکت کنیم.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: توجه بیشتر به بخش کشاورزی به ویژه تامین منابع مالی و تسهیل پذیرش وثیقه‌های بانکی کشاورزان از دیگر مواردی است که باید پیگیری شود.

رئیس سابق جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: علمی و اقتصادی کردن کشاورزی استان و تجهیز منابع مالی و تقویت نیروی انسانی از اولویت‌های من در دوره ریاست بر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بود.

ناصر حیدری‌پوری افزود: تدوین سند مدیریت استراتژیک کشاورزی استان، از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که در این دوره اجرا شد و بخش‌های مختلفی مانند سند بهره وری آب، سند توسعه شیلات و توسعه جزایر استان از مهم‌ترین بخش‌های این سند است.

وی گفت: کشاورزی استان هر چه بیشتر باید از کشاورزی باز به کشاورزی بسته و گلخانه‌ای تبدیل شود تا با بهره وری بیشتر به تولید بیشتر و مصرف کمتر منابع دست یابیم.

رئیس سابق جهاد کشاورزی هرمزگان رسیدن به تولید 24 هزار تن ذرت، تولید بیش از 60 هزار تن گندم، آبیاری نوین 20 هزار هکتار از اراضی استان، تولید 10 هزار تن میگوی پرورشی، کشت گیاهان دارویی در 58 هکتار رسیدن بخش کشاورزی به سهم 11 درصدی از اعتبارات استانی را از مهم‌ترین دستاورد‌های جهادکشاورزی در دوره مدیریت خود برشمرد.

در این مراسم با حکم وزیر جهاد کشاورزی، علی باقرزاده همایی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان معرفی و از زحمات علیرضا حیدری‌پوری رئیس سایق این سازمان قدردانی شد.

علی باقرزاده همایی پیش از این مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بود و ناصرحیدری‌پوری رئیس سابق جهاد کشاورزی هرمزگان نیز با حکم محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، به سمت مشاور وزیر و مجری طرح ملی آبخیزداری کشور منصوب شد.

ارسال نظرات