خبرهای داغ:
استاندار گلستان گفت: 16 تریلی کمک های مردمی و اقلام مورد نیاز مردم به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۵۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی بازسازی 9 روستای زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: تا کنون 16 تریلی کمک های مردمی و اقلام موردنیاز به استان کرمانشاه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه باید نیازهای مردم در این مناطق احصاء شود، گفت: به دنبال این هستیم که کمک ها به صورت هدفمند به این مناطق فرستاده شود تا مردم هم بتوانند از آن استفاده کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: تعهدی که برای استان گلستان در نظر گرفته شده بود ابتدا هفت روستا با 140 خانوار بود که به هشت روستا و الان هم به 9 روستا با 300 خانوار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اولویت ها در شرایط فعلی، افزود: احصاء نیازها از نظر ماشین آلات، تهیه کانکس و هم چنین اقداماتی بهداشتی و خدمات پزشکی از نیازهای مردم این مناطق به شمار می رود.

هاشمی ادامه داد: در شرایط فعلی در چادرها امکانات اولیه از جمله پتو و وسایل گرمایشی فراهم شده اما مواد غذایی روزانه این مردم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بی نظمی در حوزه مدیریت بحران موجب اتلاف منابع می شود، اظهارکرد: در تلاش هایی که اتفاق می افتد باید سازماندهی و نظمی ایجاد کنیم تا کارهای خوب ما تبدیل به فرهنگ شده و مدیریت چندگانه حذف شود.

استاندار گلستان بیان کرد: بنیاد مسکن استان که در مناطق زلزله ماشین آلاتی را دارد باید تمام ادوات و ماشین آلات خود را براساس نیازی که ستاد تشخیص می دهد به روستاهای هدف استان اعزام کند. همچنین همه کمک های نقدی دستگاه ها باید در اختیار هلال احمر قرار بگیرد و از این محل براساس نیاز منطقه اعزام شود. علاوه براین برای تهیه کانکس با محوریت معاونت عمرانی قراردادی با واحدهای تولیدکننده بسته شود تا بتوانیم 300 کانکس موردنیاز را تأمین کنیم.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها