مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک:
مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: مدرس به مصلحت جامعه می‌اندیشید و با اتکای به علم و تقوایی که داشت، از موارد موجود در احکام شریعت و براساس مصلحت جامعه، قانونی را تدوین می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۶۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار قادری مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به سالروز شهادت عالم مجاهد شهید آیت‌الله مدرس گفت: نقش شهید مدرس در تدوین قوانین دوران مشروطیت که بخش عظیمی از آن اکنون، قانون حاکم در جمهوری اسلامی ایران است، غیرقابل انکار است.

وی افزود: مدرس به مصلحت جامعه می‌اندیشید و با اتکای به علم و تقوایی که داشت، از موارد موجود در احکام شریعت و براساس مصلحت جامعه، قانونی را تدوین می‌کرد.

مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: آیت‌الله مدرس تلاش کرد براساس علم و تقوای خود و براساس مصالح جامعه، موارد شریعت را در قالب‌های قانونی ارائه دهد، خواه پسند بیفتد یا ناپسند؛ و در برابر عواملی که با شریعت در ستیزند یا مصالح عمومی را می‌خواهند فدای مصالح شخصی کنند، می‌ایستد.

سرهنگ پاسدار قادری ادامه داد: از منظر مدرس اگر قانونی از لحاظ محتوایی، بر اساس موازین اسلامی و فقه ناب و فقه سنتی و بر اساس مصلحت جامعه تدوین شود، دیگر مهم نیست که چه آثاری در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به الگو قرار دادن مدرس‌ها خاطرنشان کرد: امیدواریم که مجلس را روز به روز کامل‌تر و استوارتر و به مصالح جامعه نزدیک‌تر ببینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات