خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در مرزها برای مبارزه با مواد مخدر کار سلبی نداریم گفت: در سیستان و بلوچستان چند سال مستقر بودیم و حالا در مرزهای خودمان مستقر هستیم و کارمان ایجابی، فرهنگی، امدادرسانی و در آخر نظامی است.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۶۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) صبح امروز در همایش محله پاک در بیرجند ضمن  تقدیر و تشکر از زحمات اعضای قرارگاه جواد الائمه در استان و شهرستان ها اظهارداشت: از شهریور سال 95 قرارگاه جوادالائمه کار خودش را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای محله پاک برنامه نانوشته بومی ـ محلی استان ما است که در بقیه کشور نیز از آن الگو برداری شده است افزود: بیش از 400 برنامه سالانه که تحت عنوان برنامه های استان در تهران دفاع می کنیم محله پاک این از برنامه های ویژه است.

سردار قاسمی با تاکید بر جایگاه مهم کرامت و شخصیت انسان خاطرنشان کرد: در کشور ما انسان محور است نه ابزار محور . انسان مومن حرف اصلی را در نظام اسلامی می زند.

وی با بیان اینکه برای این  انقلاب کردیم که جایگاه انسان احیا شود و این موضوع در قانون اساسی و در نظام ما مهم است گفت: همه ساختارهای دینی ، فرهنگی و نهادهایی که بعد از انقلاب بوجود آمده تا به انسان کرامت دهد و به انسان که در کشور ما قبل از انقلاب مانند غرب بی ارزش شمرده می شد اعتبار، عزت و ارزش دهد که تمام تلاش دشمن بود که ما را به ذلت و بردگی بکشاند.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: ابعاد وجودی، حقوق، عدم آسیب پذیری به حقوق و مصون نگاه داشتن انسان از زشتی ها و پلیدی ها، رشد و کمال و قابلیت های ذهنی و فطری انسان بحث های مفصلی است که در نظام جمهوری اسلامی به آنها پرداخته شده است.

وی اظهارداشت: قرارگاه جوادالائمه از اسمش پیداست با جوانان سر و کار دارد و با طرح های کرامت در آن پیش بینی شده که شخصیت و عزت انسان و کرامت را به او بازیابی کند.

سردار قاسمی با بیان اینکه انسان حق حیات دارد و هیچ کس با هیچ حربه ای نمی تواند این حق را انسان بگیرد گفت: قتل نفس بزرگترین گناه است. کرامت انسان به دلیل ویژگی هایی است که خداوند در وجود انسان به ودیعه نهاده، انسان اشرف مخلوقات است و خداوند از روح خود در کالبد انسان دمیده است.

وی عنوان داشت: بنده شایسته کمال و رسیدن به سعادت انسان است. چرا به انسان تضعیف کنیم و آسیب بزنیم؟

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه موضوع حق مساوات است اضافه کرد: هر کس در دهسلم، گلوباغک، حیدرآباد و ماهیرود  با کسی که در تهران می نشیند تفاوت نمی کند.

وی تصریح کرد: بحث سیاسی نداریم اما بعضی ها در انتخابات 88 گفتند «رای شمال شهر تهران با افرادی که در روستاها می نشینند یکی نیست».

قاسمی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی همه از حقوق مساوی برخوردارند و نباید امکانات و رفاهیات در یک جا جمع شود و عده ای محروم باشند.

 وی بیان داشت: تمام طرح های محرومیت زدایی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و محله محوری در بسیج  به دنبال ایجاد توازن امکانات در جامعه هستیم.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه این محلات که از نظر فکر و مالی مستضعف بودند آسیب پذیرند گفت: ما را تحت سیطره استکبار جهانی محروم نگاه داشتند و بخشی مربوط به خودمان است و به نوعی نظامات و برنامه ها طوری کار شده که ما مستضعف واقع شدیم.

وی با تشریح اینکه چرا بسیج و سپاه وارد این قضیه شد افزود: طبق برنامه ریزی که در سال داریم تعدادی برنامه بومی محلی داریم. دنبال این آسیب رفتیم چون 50 آسیب بعدی را به دنبال دارد و خانواده ها را متلاشی می کند.

 قاسمی بیان داشت:  درصد اعتیاد در کرمانشاه، سنندج و تهران بیشتر از استان ما است حتی از نقاط مرزی ما بیشتر است چون آنجا برخورداری و رفاه بیشتر است و درصد ابتلا به مواد مخدر بیشتر است.

وی یادآور شد: درست است که ما در گلوگاه ورودی  آسیب مواد مخدر هستیم و بیشترین شهید و جانباز را دادیم اما اثر مخربش در شهرهای دیگر کشور بوده است.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: بسیج و سپاه دنبال مبارزه با مواد مخدر نرفته است بلکه  در این طرح از توان ادارات استفاده، ساماندهی کردیم و قرارگاه جواد الائمه تشکیل دادیم.

وی متذکر شد: چون صیانت از انقلاب، بررسی و پیگیری مشکلات انقلاب بر عهده ما است به صورت کلان مرتب مسائل را پایش، بررسی و به محضر رهبر انقلاب و مسئولین نظام گزارش میدهیم  به همین خاطر گاهی اوقات برخی ها از ما دلخور می شوند.

قاسمی تاکید کرد: اگر ببینیم مجموعه ای در کارش می لنگد به کمکش می رویم، منتقل می کنیم، راهکار پیشنهاد می دهیم اما مبارزه سلبی نداریم بلکه مبارزه ایجابی است.

 وی با تاکید بر اینکه در مرزها برای مبارزه با مواد مخدر کار سلبی نداریم افزود: در سیستان و بلوچستان چند سال مستقر بودیم و حالا در مرزهای خودمان مستقر هستیم و کارمان ایجابی، فرهنگی، امدادرسانی و در آخر نظامی است.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه بخش نظامی برعلیه دشمن است گفت: تحلیل و برآورد داریم که امروز در آن طرف مرز تحرکاتی است که ممکن است به ما آسیب بزند یگان رزمی را آنجا کشیدیم و یگان ارتش نیز می آید تا آسایش و امنیت امروز در استان را برقرار کنیم.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی افزود: در کاظمین و کربلا 31 موکب  مردم خراسان جنوبی داشتند و خدمات مردم استان ما به خوبی درخشید.

قاسمی با بیان اینکه  در کرمانشاه نیز برای یاری زلزله زدگان شتافتیم و نقطه صفر مرزی را به استان ما دادند افزود: مردم و خیرین استان خیلی فعال بودند و کمک های آنان به موقع به دست زلزله زدگان رسید و مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.

وی ادامه داد:  هیچ نیازی در منطقه وجود ندارد به جز ساخت مسکن برای زلزله زدگان که با کمک های مالی مردم و خیرین مرتفع خواهدشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها