خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی بسیج شاهرود:

دشمنی استکبار با اسلام بر سر ولایت و خدامحوری است

مصطفوی در نشست بصیرتی سیاسی حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) شاهرود گفت:، اسلام می‌گوید همان طور که ما باید در عبادات هایمان از خدا پیروی کنیم، در سیاست نیز باید از خدا پیروی نماییم یعنی باید ببینیم خدا به چه کسی حق حکومت کردن داده است.
کد خبر: ۸۹۵۶۶۰۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا مصطفوی در نشست بصیرتی سیاسی حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) که به همت پایگاه بسیج طلاب حضرت خدیجه در سالن اجتماعات این حوزه علمیه برگزار شد در سخنانی به مبانی فکری سکولاریسم اشاره و اظهار کرد: در مکتب سکولاریزم دین را به حد یک احساس و ذوق تنزل داده اند.
وی افزود: از مبانی نظری این مکتب این است که عقل به تنهایی و مستقل از وحی و آموزه‌های دینی و الهی، این اقتدار و توان را دارد که بتواند زندگی بشری را اداره و تدبیر کند.
مصطفوی خاطر نشان کرد: مکتب اومانیسم یا انسان محوری معتقدند که خالق همه ارزش‌ها خود انسان است یعنی انسان، محور و مدار همه چیز است.
وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند (چه کسی حق حکومت کردن دارد؟) افزود: ولایت فقیه از آنجا مطرح می‌شود که کسی که رای بیشتری داشته باشد (دموکراسی) و عده‌ای دیگر می‌گویند کسی که پدرش پادشاه است (سلطنتی)، اما اسلام اعتقاد دیگری دارد، اسلام می‌گوید همان طور که ما باید در عبادات هایمان از خدا پیروی کنیم، در سیاست نیز باید از خدا پیروی نماییم یعنی باید ببینیم خدا به چه کسی حق حکومت کردن داده است.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در دوره‌های مختلف، خلیفه ها، حکومت را که تنها حق امامان بود، از آنان گرفتند و ائمه (ع) برای پس گرفتن این حق (که خدا به آنان داده بود)، مبارزات گوناگونی (متناسب با زمان خود) کردند، از جمله قیام امام حسین (ع) دعا‌های امام سجاد (ع) و پرورش شاگرد توسط امام صادق (ع) را می‌توان نام برد.
مصطفوی عنوان کرد: دلیل اینکه خلفا، ائمه را شهید می‌کردند نیز همین مسایل سیاسی و ولایت بود، وگرنه به عنوان مثال اگر امام حسین (ع) کاری به حکومت نداشت و مشغول عبادت و نصیحت می‌شد، نه تنها یزید کاری با امام حسین (ع) نداشت، بلکه برای هدیه و جایزه هم می‌فرستاد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها