خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی:

رشد 43درصدی کشف موادمخدر/دستگیری بیش از 3هزار نفر از ابتدای امسال

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از 33تن و 525 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است گفت: در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 43درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۶۶۰۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان صبح امروز در همایش محله پاک در بیرجند اظهارداشت: نیروی انتظامی، سپاه وبسیج، اطلاعات و مزبانی، گمرکات، زندان ها و غیره که دستگاه های مقابله ای در امر مبارزه با مواد مخدر انجام وظیفه می کنند.

وی عنوان کرد: در دستگاه های مختلف تا روز گذشته بیش از 33تن و 525 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

زندی بیان داشت: در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 43درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی هستیم.

وی اضافه کرد: در 8 ماهه  امسال 31تن و 595 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است و نشان از فراوانی تریاک نسبت به سایر مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در این مدت 3 هزار و 710نفر را دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که در 8 ماه سال جاری شاهد رشد 6 درصدی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: در خودرو هایی که در زمینه مواد مخدر کار کردند رشد 53درصدی داشتیم و تاکنون 668 دستگاه خودرو و 70دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

زندی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی استانی مرزی با داشتن 460 کیلومتر مرز مشترک با بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر در دنیا است.

وی بیان داشت: امروز آمریکاییان این سردمداران مدعی آزادی و صلح در دنیا به بهانه های واهی وارد خاک افغانستان شدند و بعد از ورود آنان به آنجا جز فقر، نیستی، نابودی و پوچی چیزی نصیب مردم افغان نشده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طبق آمار رسمی سازمان ملل قبل از ورود آمریکا 14 ولایت افغانستان اقدام به کاشت مواد مخدر می کردند و حالا بیش از 18 ولایت اقدام به کاشت این محصول می کنند.

وی ادامه داد: کسانی که منادی صلح بودند امروز مدبرانه در حوزه گسترش تولید مواد مخدر در منطقه کار می کنند و نسل جوان و پویای ما را مورد هدف قرار دادند .

زندی اضافه کرد: رهبر انقلاب در حوزه آسیب های اجتماعی شخصا ورود کردند و در سال 94 در جلسه ای با سران قوا در 5 حوزه آسیب های اجتماعی را اولویت بندی و اقدام کردند.

وی با بیان اینکه موادمخدر از هر دری که وارد می شود مال، ناموس و آبرو را با خودش می برد گفت: مواد مخدر تنها تریاک نیست بلکه مواد مخدر صنعتی مانند شیشه عقل را ضایع می کند و در هر محفلی می شود از آن استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: امروز استکبارجهانی با ترویج و گسترش مواد مخدر صنعتی در اشکال و رنگ های مختلف سعی دارد جامعه و نسل جوان ما را منحرف کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای منویات رهبری یکی از کلید ابزارهای مبارزه با موادمخدر اجتماعی کردن و مردمی کردن است.

 وی با تشکر از اعضای قرارگاه جوادالائمه گفت: استفاده از ظرفیت های سپاه و بسیج، ائمه جمعه و روحانیون ، سازمان های مردم نهاد و اصحاب رسانه در جهت نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با موادمخدر بسیار حائز اهمیت است.

زندی با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر به هر روشی امری مقدس است افزود: اگر کوچکترین کوتاهی در زمینه مبارزه با موادمخدر صورت گیرد به زودی دامن خانواده هایمان را خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها