امام‌جمعه تربت‌جام در یادواره سه شهید روستای یاقوتین:

شهادت سودمندترین معامله شهید باخداست/ یکی از خصیصه‌های بزرگ شهدا روحیه خدمتگزاری است

امام‌جمعه تربت‌جام در یادواره سه شهید روستای یاقوتین با اشاره به ویژگی شهید و شهادت که بهترین ختم زندگی است گفت: شهادت سودمندترین معامله شهید با خداوند متعال است که خود ذات باری‌تعالی خریدار جان شهید است.
کد خبر: ۸۹۵۶۶۴۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی و خالق بسیج مردمی حضرت امام راحل افزود: باید در وصایا وزندگی شخصی شهدا والامقام تجسس و مطالعه کنیم تا بفهمیم برای رسیدن به این درجه و مقام والا چه مسیری سپری‌شده است.

وی با اشاره به ویژگی شهید و شهادت که بهترین ختم زندگی است تصریح کرد: شهادت سودمندترین معامله شهید با خداوند متعال است که خود ذات باری‌تعالی خریدار جان شهید است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا بر ما حق‌دارند، چون شهید جان خودش رو داده تا ما زنده باشیم، اگر مرگ ما به شهادت ختم نمی‌شود حداقل فلش زندگی‌مان به سمت ارزش‌های خدایی- اسلامی ازجمله شهید و شهادت باشد.

امام‌جمعه تربت‌جام یادآور شد: ما برای رسیدن به یک هدف مقدس باید روش‌هایمان هم مقدس باشد، ما نمی‌توانیم روش‌های باطل را دررسیدن به هدف متعالی انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری بابیان خاطره‌ای از شهید عباس بابایی ابراز داشت: یکی از خصیصه‌های بزرگ شهدا روحیه خدمتگزاری، تواضع در کمال خلوص و بی‌نام‌ونشان بودن است.

وی در ادامه خاطره گویی از شهید محسن حججی و عدم دل‌بستگی این مدافع حرم به معیار‌های مادی اشاره کرد و بیان داشت: وقتی معیار زندگی زوجین مسائل مادی است جوانی مانند شهید ححجی با التماس بر پای پدر و مادر بوسه می‌زند تا اجازه حضور در جبهه‌های مقاومت اسلامی را پیدا کند و خانمی برمی‌گزیند که مهریه‌اش ۱۲۴ هزار صلوات بر محمد وال محمد است.

وی در همین باره اضافه کرد: خداوند متعال به‌پاس انتخاب این مسیر درست و سختی‌های متحمل شده این جوان رشید به او عزت ملی و جهانی عطا کرد که شهدای مظلوم مدافع حرم را از غربت و گمنامی بیرون می‌آورد.

امام‌جمعه تربت‌جام توصیه کرد: ازآنجاکه شهدا معیار‌های مادی را کنار انداختند و باخدا عشق‌بازی کردند و به آن درجه رسیدند، ما هم باید در سطح پایین‌تر در مسیر شهدا حرکت تا خدا هم به ما نظر داشته باشد.

طاهری در پایان با تبریک هفته وحدت و بیان این‌که شهدا محور وحدت در جامعه‌اند تأکید کرد: باید با تأسی از معیار‌ها و خصیصه‌های والای شهدا ضمن حفظ وحدت، بر گسترش همدلی و انسجام جامعه بکوشیم و از کشیدن اختلاف و اهانت به شیعه و اهل سنت بپرهیزیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها