خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی:

توسعه فرهنگ انقلابی بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی باید در میان اقشار مختلف جامعه اسلامی تقویت شود، گفت: استفاده از نیروهای انقلابی و توسعه فرهنگ انقلابی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را رفع کند.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۱۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در همایش تجلیل از نقش روحانیت و یاران حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه آیت‌الله نوری همدانی تا کنون تلاش‌های بسیاری برای انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه داشته است، اظهار کرد: تاریخ حوزه‌های علمیه باید به درستی برای همگان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز و مؤسسات بسیاری در راستای ثبت دستاوردهای انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: اگر هدایت‌ها و رهنمودهای علمای دینی نبود انقلاب اسلامی نمی‌توانست به جایگاه کنونی برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با توجه به تاریخ طولانی و با عظمت حوزه‌های علمیه نیازمند دائره‌المعارف و موسوعه تاریخ حوزه‌های علمیه و پرداختن به جایگاه روحانیت و مرجعیت هستیم تا بتوانیم سیر تاریخی این نهاد دینی را تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ افتخارات بسیاری را رقم زده‌اند، عنوان کرد: حوزه به عنوان پایگاه اندیشه‌های علمی، فلسفی، ادبی و ... در فراز و نشیب‌های مختلفی بوده اما اکنون در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

اعرافی از روحیه مجاهدت و مقاومت به عنوان ویژگی‌های برجسته حوزه‌های علمیه نام برد و ادامه داد: علاوه بر وجود رویکرد اجتماعی و سیاسی در حوزه‌های علمیه، این مجموعه مردمی نیز است و در کنار رهبر معظم انقلاب و مراجع برای کمک به محرومان جامعه گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه باید قدردان تحولات تمدنی صورت گرفته توسط حوزه‌های علمیه باشیم، گفت: هر چند اقشار مختلف جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که امام خمینی(ره) دل‌ها را تصرف کردند و با تکیه بر ظرفیت آگاهان جامعه روحیه انقلابی را در میان مردم گسترش دادند.

امام جمعه قم از آیت‌الله نوری همدانی به عنوان یکی از چهره‌های ممتاز انقلاب اسلامی نام برد و افزود: این شخصیت عالم، فاضل و فقیه نسبت به معارف مختلف اسلام توجه لازم را دارند و با تهذیب، شجاعت و بدون نقطه ضعف در مسیر ولایت و امامت گام بر می‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی باید در میان اقشار مختلف جامعه اسلامی تقویت شود، تصریح کرد: استفاده از نیروهای انقلابی و توسعه فرهنگ انقلابی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را رفع کند.

ارسال نظرات