نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند عنوان کرد
نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند گفت: برطرف کردن مشکل اشتغال مساوی است با برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، بزهکاری، دزدی و... بنابراین جهاد کبیر امروز ما ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۲۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱

ایجاد اشتغال جهاد کبیر امروز مابه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کامیار شیراوند در جمع مسئولین و نخبگان بسیجی شهرستان نهاوند اظهار داشت: مطالبه‌گری یکی از رسالت‌های مهم بسیج در سراسر کشور و به ویژه در سطح شهرستان ما است .

وی افزود : مطالبه‌گری به معنی نق زدن و ایراد گرفتن نیست، عنصر اصلی مطالبه‌گری ایجاد اعتماد متقابل بین نهاد بسیج و مجموعه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است بنابراین بسیج ضمن مطالبه‌گری از مسئولین خود در صف اول کار حضور دارد.

نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند گفت: منظور از مطالبه گری این نیست که ما در خصوص مشکلات سئوال کنیم و هیچ قدمی در این راستا برنداریم باید درک صحیح از مشکلات ساختاری و در عین حال تاریخی شهرستان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بسیاری از توقعات نامعقول و هزاران بند و زنجیری که در سیستم اداری ما وجود دارد شاید خواسته خود مدیر ما نیز نباشد و همچنین نبود فرهنگ کار در شهرستان قابل درک است، ما درک می کنیم و بعد مطالبه‌گری.

شیراوند تصریح کرد: از سوی دیگر کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید نهاد بسیج و مطالبه‌گر را به عنوان کارشناس، آگاه، مشکل گشا و یاور خود بدانند.

وی یادآور شد: اگر این دو عنصر در کنار هم قرار گرفت حرف‌ها به قلب و دل نیز می نشیند و حرف‌های همدیگر را قبول می کنیم و می پذیریم که در راستای رفع مشکل قدم بر می داریم.

نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند بسیج مزرعه بی حصار است، گفت: بسیج برای فعالیتش مکان و زمان نمی شناسد، حقوق نمی گیرد، توقعی ندارد، در قید و بند هشت ساعت کار اداری نیست و این ظرفیتی است که باید در کنار مسئولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی از آن استفاده شود .

وی با توجه به زنگ خطر بیکاری و رشد آن در شهرستان نهاوند گفت: نرخ رشد بیکاری در استان 11.2 درصد است که متاسفانه نرخ رشد بیکاری در شهرستان 14.2 درصد است که این رقم درمقایسه با استان و کشور رقم بالایی است و رویکرد مسئولین شهرستان باید در راستای پایین آمدن این رقم باشد با توجه به اینکه ریشه بسیاری از معضلات و رفتارهای سوء اجتماعی در بیکاری است.

شیراوند با بیان اینکه تسهیلات و سیاستگذاری مسئولین شهرستان باید برای برنامه‌ریزی و طرح‌های اشتغال زایی زود بازده باشد، افزود: متاسفانه ریشه تمام معضلات و آسیب های اجتماعی به بیکاری بر می‌گردد و شاید این قضیه به عبارتی بنیان‌های انقلاب ما را به خطر می اندازد پس باید به این موضوع توجه ویژه داشت برطرف کردن مشکل اشتغال مساوی است با برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، بزهکاری، دزدی و... بنابراین جهاد کبیر امروز ما ایجاد اشتغال است.

وی در خصوص مشکلات بخش کشاورزی گفت: نهاوند قطب کشاورزی استان است و یکی از معضلات این بخش نبود صنایع تبدیلی و تولیدی است و کشاورزان متاسفانه بعد از جمع آوری محصولات باغ خود با معضل نگهداری و بسته بندی و حتی فروش آن روبرو می شوند.

نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند به بررسی زلزله اخیر غرب کشور پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه نهاوند بر روی گسل و تقریبا زلزله در نهاوند قطعی است بنابراین ستاد بحران باید به طور جدی برنامه هایی برای آمادگی با این موضوع داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین باید نیروهای آموزش دیده در روستاها و شهرها داشته باشیم که البته این نیروهای آموزش دیده می تواند از خود خانواده ها و اهالی روستا ها باشد، در این صورت هرگز به این حد تلفات نخواهیم داشت و باید بسته های کمکی به زلزله زدگان بسته های مخصوص همان فصل باشد نه مخصوص دیگر فصول سال.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات