خبرهای داغ:
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ستاد فرهنگی انقلاب رسالت سنگینی در رفع مشکلات جامعه دارد و مردم نیز برای اینکه بتوانند دین خود را به شهدا ادا کنند باید در تقویت این نهاد اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۲۸
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در دوازدهمین همایش ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با موضوع اقتصاد مقاومتی، راه روشن پیشرفت و عدالت که در سالن همایش‌های موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه فداکاری با اخلاص برای اسلام و انقلاب دارای اولویت بر فعالیت‌های دیگر است، اظهار کرد: این فداکاری گاهی در جبهه‌های جهادی و گاهی در میان مردم با پاسخ دادن به شبهات آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ عزت اسلامی بسیار مهم است، عنوان کرد: هر شخصی متناسب با خصوصیات خود با فعالیت در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، جهادی و غیره می‌تواند در راه پایداری انقلاب اسلامی تلاش کند و شناخت این خصوصیات و اولویت‌ها نیز بسیار مهم است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه همه موجودات بصورت ترکیبی آفریده شده‌اند، مطرح کرد: تنها خداوند ترکیبی نیست و اگر ذات هر موجودی را تجزیه کنیم به یک عنصر واحد می‌رسیم که خداوند تبارک و تعالی است.

وی با بیان اینکه انسان کامل‌ترین موجودات است، خاطرنشان کرد: حیات نباتی درخت از چند جزء تشکیل شده است که شامل ساقه، ریشه، برگ و میوه است و اندام‌های انسان نیز با یکدیگر ارتباط دارند و ذات وجود انسان را به وجود می‌آورند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: جامعه نیز دارای ذات ارگانیک است و از ارتباط و تجمع انسان‌ها به وجود می‌آید و اگر انسان‌ها وحدت میان خودشان را بپذیرند و یکدیگر را تکمیل کنند یک جامعه سالم به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه هدف خداوند از خلقت انسان رسیدن به رشد و کمال بوده است، تصریح کرد: باید تاثیر شغل‌های جامعه شناخته و ارزش گذاری شود تا افرادی که توانایی انجام چندین کار را دارند بدانند که کدام کار مهمتر و تاثیر بیشتری در سعادت جامعه دارد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه هیچ کشوری بدون مشکل نیست، یادآور شد: در جمهوری اسلامی نیز مشکلاتی وجود دارد که برخی از آن‌ها در اوایل انقلاب با رشادت‌های امام خمینی(ره) و شهیدان برطرف شد و امروز نیز باید مشکلات دسته بندی شده و به ترتیب اولویت آن‌ها به بررسی و رفع مشکلات بپردازیم.

وی با بیان اینکه از یک دیدگاه رفع مشکلات اقتصادی دارای اولویت در جامعه است زیرا اگر اقتصاد یک جامعه فلج شود مردم آن جامعه نیز ضعیف شده و جامعه از بین می‌رود، اظهار کرد: اگر نهادی که دین مردم را در جامعه تقویت کند با قدرت عمل کند جامعه در مواجهه با مشکلات پیروز می‌شود زیرا عامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و حضور مردم در جبهه‌های جهادی  دیانت و اعتقادات مردم بود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه تربیت درست افراد در سعادت جامعه تاثیر بسیاری دارد، بیان کرد: ستاد فرهنگی انقلاب رسالت سنگینی در رفع مشکلات جامعه دارد و مردم نیز برای اینکه بتوانند دین خود را به شهدا ادا کنند باید در تقویت این نهاد اهتمام داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها