خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی:

فراجناحی بودن از ویژگی‌های برجسته وزارت اطلاعات است

وزیر اطلاعات گفت: فراجناحی بودن از ویژگی‌های برجسته وزارت اطلاعات است و با همین رسالت، به تدوین کتب‌های گوناگون در زمینه انتشار اسناد ساواک و دیگر اسناد پرداخته است.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۳۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی ظهر امروز در همایش تجلیل از نقش شامخ روحانیت و یاران حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن همایش غدیر قم برگزار شد، اظهار کرد: نقش اثرگذار علما در حفظ و حراست از کیان تشیع و دین مقدس اسلام مسئله‌ای است که تازگی ندارد؛ علما همواره در این عرصه اثرگذاری کرده و نقش جاودانه خود را در تاریخ به اثبات رسانده‌اند و امروز نیز از کتاب «آیت‌الله نوری همدانی به روایت اسناد ساواک» که نشان دهنده مبارزه این شخصیت ارزشمند برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام عسکری(ع) نقش علما را نقش مرزبانی از مرزهای عقیدتی مردم ولایتمدار و پیروان مکتب اهل بیت(ع) می داند تا از سلطه ابلیس و سربازان او بر شیعیان اهل بیت(ع) جلوگیری کنند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: زمانی ما به ارزش این معنا پی می‌بریم که همواره شیعه را در تاریخ در موقعیت ضعف از نظر قدرت سیاسی دیده و قدرت‌های حاکم پی در پی در جهت ریشه کنی این مذهب و مکتب تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: آنچه موجب استواری این مکتب شده، مجاهدت‌های ائمه طاهرین و پس از آن، علمای مذهب بوده و هست، شیعه شرایط سختی را پشت سرگذاشته و گاه تا مرحله انهدام کامل سوق پیدا کرده است؛ اما آنچه آن را حفظ کرده، مجاهدت‌ها بوده است.

علوی ابراز کرد: بزرگان دین در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در برابر قدرت‌های داخلی و خارجی ایستاده و با فریاد، از حق و حقوق ملت دفاع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ثمره مجاهدت‌ها، مکتب بارور علمی در زمینه های مختلف فقه، اصول، رجال، فلسفه، کلام، ادبیات عرب و ... است که میراث گران‌بهایی را از تلاش علما بر جای نهاده و زمینه بهره‌وری نسل‌های بعدی را فراهم کرده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: عدم تکیه بر قدرت‌های داخلی و خارجی از خصیصه بزرگان دین بوده و همواره در برابر تهدیدها کوتاه نیامده و راه خود را به پیش برده‌اند.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با قدرت در مقابل زورگویان ایستاد و با کمک شاگردان خود توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

علوی اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیت‌های بسیاری اثرگذار بوده که اسناد ساواک نشان دهنده این نقش آفرینی‌ها بوده است؛ پس باید این مجاهدت‌ها دست به دست و نسل به نسل منتقل شده تا نسل‌های بعدی بدانند که چه هزینه‌هایی پرداخته شد تا بتوانیم انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانیم.

وزیر اطلاعات ابراز کرد: وزارت اطلاعات به خاطر دسترسی به اسناد ساواک، این کار را به عنوان رسالتی بزرگ برای خود تشخیص داده تا این اسناد را در اختیار مردم قرار داده تا نسل‌ها، نخبگان و سایر افراد از این مباحث خبر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما در انتشار اسناد، گزینشی عمل نکرده و خود را از تأثیر و تأثرها دور نگاه داشته‌ایم؛ چراکه خود را تحت امر مستقیم ولایت دانسته و در اختیار هیچ جریان سیاسی نیستیم.

علوی تصریح کرد: فراجناحی بودن از ویژگی‌های برجسته وزارت اطلاعات است و با همین رسالت، به تدوین کتب‌های گوناگون در زمینه انتشار اسناد ساواک و دیگر اسناد پرداخته است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: انتشار اسناد ساواک برای بیش از 50 نفر از علمای دین در دستور کار این وزارت قرار گرفته و تدوین شده است که امروز رونمایی از اسناد ساواک درباره حضرت آیت الله نوری همدانی را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: آیت‌الله نوری همدانی از پیش از انقلاب به عنوان الگو برای مبارزان مطرح بوده و در کنار فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی، در درس و بحث نیز بسیار جدی بوده و آن را دنبال می‌کردند.

وی ابراز کرد: ایشان در موضوع 19 دی، بسیار پرخروش ظاهر شده و درب منزل خود را به روی طلاب، بازاریان، دانشجویان و ... معترض قم گشوده و سخنان اثرگذار و انقلابی داشته و آنان را همراهی کرده‌اند.

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که این مرجع تقلید سختی‌های زیادی در این راه کشیده‌اند، خاطرنشان کرد: تبعیدها، اذیت و آزارها و ... بر اراده این عالم بزرگوار تأثیر نداشته و در زمان امام خمینی(ره) از رهبری ایشان، حمایت و امروز نیز از رهبری رهبر معظم انقلاب حمایت بسیاری دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار