چمران؛

تفکر بسیجی منجر به نابودی داعش و توطئه های استکبار شد/بسیج فقط مختص زمان جنگ نیست

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: بسیج مختص جنگ نیست بلکه باید از روحیه بسیجی در اقتصاد، شکوفایی کارخانجات و فعالیت‌های علمی بهره جست تا حرکت کشور رو به جلو باشد.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۵۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سابق شورای شهر تهران، در مراسم «شبی با شهداء» که در مسجد المهدی(عج) اراک و با همت همت حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و همزمانی آن با پیروزی‌های جبهه مقاومت گفت: پیروزی جبهه مقاومت و شکست دشمنان در این میدان سرنوشت‌ساز نتیجه توکل و داشتن روحیه بسیجی بوده است .

وی با بیان اینکه فعالیت بسیج به دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، گفت: حرکت‌های مردمی و کمک‌رسانی و حرکت‌های خودجوش مردم برای خدمت به مردم از جمله فعالیت‌هایی آن دوره بود که با پیروزی انقلاب وارد مرحله جدیدی شد.

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: بسیج در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تامین امنیت شهرها را به دست گرفت و با همان اقدامات داوطلبانه مردمی به مقابله با دشمن در ایام جنگ تحمیلی پرداخت.

چمران ادامه داد: وقتی که هنوز ارتش و سپاه شکل کاملی به خود نگرفته بودند، این بسیج بود که توانست با کمترین امکانات ، ورود دشمن را با آن نقشه‌های شومی که برای تصرف خاک کشور در سر داشت را سد کند.

وی افزود: شهید «مصطفی چمران» نمونه این حرکت بسیجی بود که با پیشنهاد وی و اجازه حضرت امام خمینی(ره) به اهواز رفت و جنگ‌های نامنظم را شکل داد و برای اینکه ارتش و سپاه شکل سازمانی پیدا کنند برنامه‌ریزی لازم را انجام داد و به کمک بسیج آمد. این نشان می‌دهد که بسیج از خیلی وقت پیش از انقلاب کار خود را آغاز کرده بود.

رئیس سابق شورای شهر تهران در ادامه به وضعیت منطقه و تعرض گروه‌های تروریستی به سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: شاهد بودید که چه جنایت‌هایی به اسم دین و شعار دین از این گروه‌های تکفیری تروریستی سر زد و حتی به حریم آل‌الله هم رحم نکردند و حرم حضرت زینب (س) را تصرف کردند اما کمک و شجاعت رزمندگان و شهدای مدافع حرم سبب شد حکومت خودخوانده داعش نابود شود، و در آینده هم یمن و بحرین هم پیروز این میدان خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج مختص جنگ نیست بلکه باید از روحیه بسیجی در اقتصاد، شکوفایی کارخانجات و فعالیت‌های علمی بهره جست تا حرکت کشور رو به جلو باشد.

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا هدف برگزاری یادواره‌ها

پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک نیز در ابتدای این مراسم ضمن به برگزاری کنگره شهدای شهرستان اراک در پایان سال اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این یادواره‌ها مجلس ختم شهداء نیست بلکه زنده نگه‌داشتن یاد آنها و عمل به وصیت‌نامه شهداست .

در این مراسم همچنین مداح اهل بیت سیدمحسن بنی‌فاطمه به مدیحه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار