خبرهای داغ:
مديرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: امسال بالغ بر ۷۸ هزار زائر از خدمات درمانی و پزشکی و دارویی استفاده کردند و مفتخریم که اعلام کنیم موکب حضرت معصومه(س) به عنوان موکب نمونه انتخاب شد و این یک افتخار برای استان قم است.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۳۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد گل‌فشان در همایش شکرانه خدمت امدادرسانی اربعین حسینی، زلزله کرمانشاه و استان‌های غربی کشور که پنجشنبه شب در ساختمان‌ همایش‌های شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک ایام و اعیاد ربیع‌الاول اظهار کرد: در روز اولی که در سرپل ذهاب حضور پیدا کردیم، شاهد هماهنگی‌های بسیار خوب مدیران استان قم بودیم و مفتخریم که بهترین هماهنگی را در میان مدیران کشور، مدیران استان قم داشتند.

وی با بیان اینکه در اعزام اقلام و نیرو‌ها لحظه‌ای غفلت نداشتیم و همه امکانات مورد نیاز، توسط مدیران استان قم به سرعت تامین و ارسال شد، افزود: جلسه‌ای که امروز برگزار کردیم به منظور تجلیل از زحمات دوستان و همکاران در اربعین و مناطق زلزله بود؛ امسال زائران بیشتری برای اربعین حضور داشتند و تمهیدات بیشتری نیاز بود به همین دلیل جلساتی زیادی را برگزار کردیم تا خدمات بهتری را به زائران ارائه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه موکب حضرت معصومه(س) در مسیر نجف تا کربلا وجود داشت و امیدواریم در سال آینده نیز بتوانیم موکب‌ها را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۸ تن دارو به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان برای موکب‌ حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شده بود و خوشبختانه امسال هیچ کمبود دارویی احساس نشد؛ همچنین ۴۳ نفر از پزشکان و پرستاران به این موکب اعزام شدند و به ارائه خدمات درمانی پرداختند.

وی ادامه داد: امسال بالغ بر ۷۸ هزار زائر از خدمات درمانی و پزشکی و دارویی    موکب حضرت معصومه(س) استفادهکردند و مفتخریم که اعلام کنیم موکب حضرت معصومه(س) به عنوان موکب نمونه انتخاب شد و این یک افتخار برای استان قم است.

گل‌فشان با بیان اینکه از روز اول حادثه زلزله امدادگران هلال احمر در آن مناطق حضور پیدا کردند، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان در ابتدا کار امداد رسانی را در  سرپل ذهاب و روستاهای آن شروع کرد و ادامه نیز چهار استان لرستان، البرز، همدان و ایلام به عنوان زیرمجموعه قم شروع به فعالیت کردند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اول حضور نیرو‌های هلال احمر، ۳۸ نفر از افرادی که زیر آوار بودند توسط امدادگران زنده خارج شدند و ۵۸ نفر نیز فوت کردند و ۵۲ نفر نیز توسط استان‌ها به مراکز درمانی اعزام شدند؛ همچنین ۱۴ کانکس و ۱۴ جهیزیه آماده شد تا به زلزله‌زدگان اهدا شود تا به نوعی شهر به حالت طبیعی خود بازگردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ستان قم با بیان اینکه امیدواریم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم اظهار کرد: باتوجه به مراسمات و مناسبت‌هایی که در استان قم مانند عاشورا و تاسوعا و نیمه شعبان وجود دارد، نیروهای امدادی استان قم همواره آماده هستند و حضور سریع و به موقع امدادگران هلال‌ احمر در مناطق زلزله‌زده بیانگر این مسأله است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها