خبرهای داغ:
امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه:
امام جمعه اسلام آبادغرب با توجه به ديدار بسيجيان با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار با تأكيد بر اهميت نقش نيروى انسانى در موفقيت هر كشور و با توجه به توانايى بسيج در منسجم كردن و به‌كار گرفتن نيروى انسانى پرانگيزه و توانمند و مؤمن، يكبار ديگر معجزه‌ى انقلاب اسلامى را به ميدان آوردن اراده‌هاى پولادين و استعدادهاى درخشان جوانان مؤمن دانستند.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۳۹
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: ديدار بسيجيان با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و نكاتى كه از سوى ايشان در اين ديدار مطرح گرديد، شايسته توجه و دقت نظر جدى است. رهبر معظم انقلاب در اين ديدار با تأكيد بر اهميت نقش نيروى انسانى در موفقيت هر كشور و با توجه به توانايى بسيج در منسجم كردن و به‌كار گرفتن نيروى انسانى پرانگيزه و توانمند و مؤمن، يكبار ديگر معجزه‌ى انقلاب اسلامى را به ميدان آوردن اراده‌هاى پولادين و استعدادهاى درخشان جوانان مؤمن دانستند.

 

وی افزود: بسيج به‌عنوان يك پديده‌ى ممتاز و يك نيروى مثال‌زدنى و الگويى قابل اتكا براى بخش‌هاى مختلف كشور و حتى روشى براى مقابله با بحران‌ها و دردهاى ظاهرا لاعلاج ديگر كشورهاى منطقه، يكى از نوآورى‌هاى نظام اسلامى در نهادسازى و به‌كار گرفتن مردم در جهت سعادت و پيشرفت آن‌ها بوده است. اين تذكر رهبر معظم انقلاب از سوى ديگر براى مسؤولان كشور قابل توجه است كه با توجه به داخل و با به‌كارگيرى نيروى انسانى با استعداد و با بسيج كردن ظرفيت‌هاى داخلى است كه مى‌توان بر مشكلات غلبه كرد؛ نگاه به بيگانه و انتظار از دشمن براى حل مشكلات كشور، ناشى از كوته‌فكرى وبى‌توجهى به تجارب گذشته است.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: بسيج كه يك پديده‌ى كم‌نظير انقلاب اسلامى و از ابتكارات امام بزرگوار است ظرفيّتى دارد كه مى‌تواند در همه‌ى بخشهاى مورد نياز در كشور حضور فعّالى داشته باشد؛ مي‌تواند گره‌هاى مشكل را باز كند و شايسته است كه مسؤولان كشور در حل مشكلاتى كه مردم با آن دست به گريبان هستند، به اين نيروى پرتوان تكيه كنند.

 

وی تصریح کرد: بسيج، نمونه‌اى از پيام نو و حرف جديد انقلاب اسلامى براى همه‌ى بشريت و براى كشورهاى مختلف است. پيام انقلاب اسلامى اين است كه با اتكاى به خداى متعال و با استفاده از نيروهاى خداداد و با ايستادن در برابر مستكبران مى‌توان ميان معنويت و پيشرفت، ميان انسانيت و زندگى مادى، ميان رشد و ارتقاء مادى و معنوى جمع كرد و اين امر مستلزم جهاد و مقاومت و تلاش همه‌جانبه است.

 

خطیب جمعه با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: جمعه10 آذر12 ربیع‌الاول ميلاد مسعود حضرت رسول اكرم(ص) به روايت اهل سنت(53 سال قبل از هجرت) آغاز هفته وحدت‌ است و يكى از مهم‌ترين رسالتهاى پيامبر خاتم(ص) اميدبخشى به مستضعفان و مظلومان عالم بود چه آن‌كه فرمود: «نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا ....» و اين ممكن نخواهد شد مگر با مجاهدت و مقاومت فراگير آحاد انسانهاى مستضعف و تحت ظلم اعم از مسلمان و غيرمسلمان.

 

وی افزود: اكنون كه پس از قرنها از دوران حيات حضرتش مى‌گذرد، به فضل الهى تشكيل تمدن عظيم اسلامى علي‌رغم ميل بدخواهان و دشمنان كينه‌ورز امت اسلام و ملت ايران، كليد خورده است. به‌واقع مى‌توان گفت كه اين حقيقت بزرگ، تنها با خميرمايه وحدت جهان اسلام امكان‌پذير خواهد بود. از اين‌روست كه جبهه كفر و شرك و الحاد و عوامل استكبار و صهيونيزم بين‌المللى، به‌دليل بى‌منطقى و دنياگرايى و روحيه سلطه‌طلبى، همواره وحدت و بيدارى و مقاومت امت و جهان اسلام را براى خويش مزاحم مى‌دانستند و لذا بيشترين توطئه‌ها و حيلت‌ها را به شكستن وحدت امت اسلام اختصاص داده‌اند.

 

خطیب خطبه های نماز جمعه اسلام آبادغرب گفت: كافى است نيم‌نگاهى به نوع نگرشها و اقدامات سخت و نرم دشمنان اسلام داشته باشيم، به‌خوبى خواهيم يافت كه هيچ موضوعى در دنيا و جهان رسانه و تبليغات و حتى سياست و قدرت، بيشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: صف‌بندى‌ها و خلق سلفى‌گرى و ترويج انديشه‌هاى پوسيده وهابيت از طرفى، تشويق و ترغيب شيعه‌نمايان انگليسى كه جز خوش‌خدمتى به جبهه كفر و استكبار هنر ديگرى نداشته و ندارند از جهت ديگر، به‌جاى تقويت اردوگاه عظيم موحدان عالم اعم از شيعه و سنى، سرگرم گستراندن دامنه تفرقه و اختلاف و برافروختن آتش فتنه‌هاى گوناگون در بين فرق مختلف اسلامى هستند.

 

وی افزود: يكى از موضوعات عبرت‌انگيزى كه اگرچه پس از حدود ۶ سال فتنه‌گرى به فضل الهى با صلابت و استقامت جبهه مقاومت اسلامى و ايثارگرى مجاهدان مدافع حرم اهل بيت(ع) به‌طور كامل جمع گرديد، تشكيل داعش بود كه كافى است فلسفه تشكيل داعش و اهداف شوم و مرموز پشت پرده پرورش‌دهندگان داعش، يكبار ديگر مورد توجه قرار گيرد كه قطعاً يكى از اساسى‌ترين آن‌ها ايجاد اختلاف و شكاف بيشتر در صفوف به‌هم فشرده امت اسلام بوده است.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: البته از آن‌جا كه حيات سياسى غرب و نان و آب جبهه استكبار در رأس آن آمريكا و اسرائيل در گرو تشتت و تفرّق جهان اسلام مى‌باشد، لذا انتظاری جز اين نيز از دشمنان بشريت نمى‌رود، بنابراين وحدت، اكسيرى است كه همواره بايد اولويت اول سبد زندگى و حيات اجتماعى و سياسى آحاد مسلمانان جهان در كشورهاى مختلف قرار داشته باشد.

 

وی افزود: ايران اسلامى افتخار دارد با تأسى به امام راحل كه منادى وحدت امت اسلام بود و خلف صالح وى امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) كه اكنون اميد جهان اسلام است، ضمن تأكيد بر اين‌كه هر صداى تفرقه‌افكن و هر نشان اختلافى كه از هر حلقوم و يا قلم و رسانه‌اى صادر بشود، محكوم و در جهت خوشايند جبهه كفر و استكبار مى‌باشد، همواره و پيوسته آحاد امت اسلام را به وحدتى راهبردى و فراگير و عميق دعوت نموده تا به يارى خداى متعال، تحت سايه وحدت جهان اسلام بر مجد و عظمت و عزت و اقتدار همه كشورها و ملتهاى مسلمان افزوده گردد؛ ان‌شاءالله.‌

 

حجت الاسلام مهری با اشاه به شهادت آيت‌الله سيدحسن مدرس (1316 ه ش) و روز مجلس‌ خاطر نشان کرد: فقيه مجاهد و عالم پرهيزگار آيت‌الله سيدحسن مدرس يكى از چهره‌هاى درخشان تاريخ تشيع به‌شمار مى‌رود كه زندگى و اخلاق و رفتار و نيز جهت‌گيرى‌هاى سياسى و اجتماعى وى براى مشتاقان حق و حقيقت نمونه خوبى است. او موقعيت خود را سراسر در راه اعتلاى اسلام نثار نمود و در جهت نشر حقايق اسلامى و دفاع از معارف تشيع مردانه استوار ماند. همان‌گونه بود كه مى‌گفت و همان‌طور گفت كه مى‌بود. سرانجام به موجب آن‌كه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود، جنايتكاران وى را به ربذه خواف تبعيد نمودند و در كنج عزلت و غريبى، اين عالم عامل و فقيه مجاهد را به شهادت رسانيدند.

 

وی افزود: "ديانت ما عين سياست ما و سياست ما عين ديانت ماست" اين جمله‌اى ماندگار از شهيد آيت‌الله مدرس درنطق سال ۱۳۰۲ هجرى شمسى در مجلس شوراى ملى است. هيچ‌گاه از راه انقلابى خويش پشيمان نشد و در طول اين مدت، با جسارت و شجاعت شگفت‌انگيز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را نيز در اين‌راه فدا كرد.

 

خطیب خطبه های نماز جمعه اسلام آبادغرب گفت: انتخاب سال‌روز شهادت وى به‌عنوان روز مجلس از سوى مجلس شوراى اسلامى، به ماندگارى نام و ياد او در خاطرها و شناخت هرچه بيشتر اين عالم انقلابى كمك خواهد كرد. آيت‌الله شهيد مدرس، الگويى تمام‌عيار براى نمايندگان مجلس شورای اسلامی است .

 

وی افزود: تصويب قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران (1358 ه ش) قانون اساسى عالى‌ترين سند حقوقى يك كشور و راهنمايى براى تنظيم قوانين ديگر است. قانون اساسى تعريف‌كننده اصول سياسى، ساختار، سلسله‌مراتب، جايگاه و حدود قدرت سياسى دولت يك كشور و تعيين و تضمين‌كننده حقوق شهروندان كشور است. قانون اساسى، اساسيترين دستاويز مردمى براى اداره و مديريت سالم يك كشور است. كسانى‌كه در تدوين اين قانون ممتاز، همه سرمايه‌هاى فكرى و معنوى خود را به‌كار انداختند در شمار بزرگان انقلاب در سراسر كشور و چهره‌هاى مؤثر حوزه و دانشگاه بودند. 

 

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خصوص روز دانشجو شانزده آذرتولد «مرگ بر آمريكا»وروز دانشجو است خاطر نشان کرد: بدخواهان استقلال جنبش دانشجويى دو دسته‌اند عده‌اى كه با مستمسك قرار دادن شعارهايى چون آزاد بودن دانشجو و فضاى باز سياسى و مفاهيمى مشابه بدون داشتن حتى ذره‌اى اعتقاد قلبى به آن و در پى ايجاد بسيج اجتماعى طرفداران در جامعه دانشگاهى و به‌دنبال مطامع و اغراض سياسى خود مى‌باشند و دسته دوم كه با درك غلط از ويژگى‌ها و شرايط حاكم بر محيط دانشجويى در راستاى ايجاد محدوديت خودساخته عليه اين جنبش پاك بوده و مع‌الاسف اين تصميمات را به نظام منتسب مى‌نمايند.

 

وی گفت: طبيعى است كه شناور شدن جنبش دانشجويى در بين اين دو دسته ره به تركستان خواهد برد و بارى از مشكلات كشور برنخواهد داشت و طبيعى است كه در آينده قربانى تيغ تيز تاريخ خواهد شد. استكبارستيزى ديگر ويژگى فراموش نشدنى جنبش دانشجويى نيز، هر زمان نياز به مصداق دارد تا مبارزه با آن به فراموشى سپرده نشود.

 

امام جمعه شهرستان افزود: بررسى اجمالى تاريخ از زمان شانزدهم آبان سال ۱۳۳۲،شهادت سه دانشجوى شهيد، بزرگ‌نيا، شريعت رضوى و قندچى تاكنون نشان مى‌دهد كه سياست‌هاى استكبارى نه تنها تغيير نكرده بلكه روزبه‌روز بر ميزان آن در قبال كشور مستقل ايران افزايش يافته است.
طبيعى است كه اعتماد به آن بدون تغيير اين سياست‌ها و اعتمادسازى از سوى اين كشور در قبال ايران چيزى جز پشيمانى به همراه نخواهد داشت و امروز تأكيد و مطالبه بر اين مهم از ديگر وظايف جنبش دانشجويى مستقل كشورمان است.

 

وی تصریح کرد: عقلانيت و نشاط، سياسى بودن، مطالبه‌گرى و نقد منصفانه و كارشناسانه، عدالت‌خواهى، فسادستيزى، ايجاد روحيه اميد و مبارزه با يأس از ديگر مولفه‌هايى است كه پرچمداران جنبش دانشجويى بايد به دوش بكشند تا پس از تبديل شدن آن به گفتمان غالب، نصب‌العين عموم دانشجويان قرار گرفته و به تبع هدايت و پويايى مسولان از يك‌سو، پيشرفت عادلانه كشور را از سوى ديگر به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات