همزمان با هفته وحدت امامان و علمای تشییع و تسنن و اندیشمندان تقریب مذاهب اسلامی در سلسله جشن‌های گرامیداشت این هفته با تبریک میلاد مسعود پیامبر رحمت (ص) و فرزندش باکرامت ایشان امام جعفر صادق (ع) با بصیرت دهی خواستار جلوگیری از اختلاف‌های فقهی شدند و بر وحدت عملی تأکید داشتند.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۶۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی مولوی بهزاد فقهی در سلسله محافل وحدتی گفت: نعمت معنوی پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) موجب رستگاری بشریت در طول تاریخ شد.

*حضرت محمد (ص) پیام‌آور صلح، دوستی، ثبات و امنیت برای همه مذاهب است

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) برای همه انسان‌ها، مذاهب، ادیان و فرق اسلامی جهان رحمت للعالمین و مایه رحمت، رأفت، خوبی‌ها و پیام‌آور صلح و دوستی، ثبات و امنیت بود.

وی تصریح کرد: کسانی که محبت پروردگار در قلب دارند باید مُحبت رسولش، اهل‌بیت (ع) و بزرگان دین را داشته باشند وگرنه ایمان آن‌ها کامل نیست وزندگی بدون پیامبر (ص) معنا و ارزشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همه باید با عمل به سیره نبوی به همه دنیا ثابت کنیم که دل داده رسول خدا(ص) هستیم و ابراز محبت به خاندان نبوت با کثرت درود و تحیت وظیفه همه مسلمانان واقعی است.

*همگان به‌جای اختلاف‌های فقهی به وحدت عملی بپردازیم

در ادامه این جشن‌ها عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با تبریک هفته وحدت و عظمت پیامبر خدا (ص) گفت: مهم‌ترین چیزی که راجع به عظمت پیامبر اکرم (ص) در دنیا مطرح است رسول خدا توانستند علیرغم اختلافات شدید بین مردم از آن‌ها امت واحد بسازد که این امت واحد توانست دو ابرقدرت آن روز را به اسلام دعوت کند.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی با تأکید بر این‌که همگان باید به‌جای اختلافات فقهی به وحدت عملی بپردازیم تصریح کرد:یکی از وظایف مهم ما مسلمانان تأسی به سیره عملی پیامبر اسلام و اهل‌بیت (ع) آن حضرت برای ایجاد وحدت و دفع تفرقه‌افکنان درگذشته و حال که به‌صورت خوارج وداعش ظهور کردند و با وحدت همه‌جانبه به آنان مجال فتنه‌انگیزی ندهیم.

رئیس اسبق دانشگاه تقریب مذاهب کشور با اشاره به این‌که پیامبر اسلام درزمینهٔ مادی، دنیوی و هم زمینه معنوی، اخروی و اخلاقی در رأس قرار دارد خاطرنشان کرد: قرآن کریم و پیامبر رحمت و ائمه هدی عامل وحدت همه مسلمانان جهان هستند.

*با تبعیت از منویات منادیان وحدت به افراطیون جرأت میدان‌داری نمی‌دهیم

در ادامه امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام گفت: همه باید برای حفظ وحدت و ارتقاء و تقریب مذاهب تلاش کنیم چراکه خدای متعال، پیامبر اعظم (ص)، ائمه معصومین (ع) و مجتهدین تأکید بر وحدت دارند.

مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی افزود: برگزاری تجمعات وحدت‌آفرین در این هفته و طول سال باعث تحکیم وحدت، محبت و دوستی بیشتر می‌شود.

وی بابیان این مطلب که همه این روز‌ها یوم‌الله است و باید به شعائر اسلامی احترام بگذاریم تصریح کرد: همه باید تلاشمان استفاده از مشترکات و پرهیز از مسائل اختلافی باشد و اگر چنانچه مسائلی باعث اختلاف اجتهادی است وظیفه علماست که در کنار دیگر مسائل را رفع نمایند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت عملی منطقه تربت‌جام سابقه طولانی دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند وحدت شیعه و اهل سنت تربت‌جام را خدشه‌دار کند.

امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام تأکید کرد: به تبعیت از منویات منادیان وحدت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به افراطیون جرأت میدان‌داری نخواهیم داد و تازنده‌ام اجازه نخواهم داد در منطقه تفرقه ایجاد شود.

گفتنی است؛ در اولین روز از بزرگداشت هفته وحدت سلسله جشن باشکوهی با حضور خادمان حرم مطهر رضوی، امامان جمعه و جماعات، مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی و قشر‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت تربت‌جام در حوزه علمیه فخرالمدارس و مجموعه مزار شیخ‌الاسلام احمد جامی برگزار و نوای وحدت و همدلی در این شهرستان تلفیقی طنین‌انداز شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها