آیت الله اعرافی درخطبه های نماز جمعه میبد:

شاهزاده سعودی سوگوار از دست دادن منافع خود در کشورهای منطقه است / بسیجی بن بست نمی شناسد

خطیب نماز جمعه میبدگفت: امروز شاهزاده نادان سعودی سوگواری برپا کرده، این شاهزاده نادان از اینکه که صبرا ، بیروت ، بغداد و دمشق در دست مقاومت است ، سوگوار است .
کد خبر: ۸۹۵۶۹۲۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبدبه نقل از میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی اظهار داشت : طبعا این فکر و جریان تروریستی به صورت محدود باقی خواهد ماند و در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان و دیگر نقاط دنیا با جذب نیرو ، فکرشان را ترویج خواهند داد .
خطیب جمعه میبد گفت : اگر بخواهیم به ریشه ها بپردازیم ، همه یادمان است از زمان بوش و قبل از آن ، طراحی هایی که صهیونستها داشتند این بود که خاورمیانه جدید در دهکده جهانی هضم و جنگ تمدن ها برپا شود.
وی مهار اسلام انقلابی ، محاصره ایران ، خشکاندن این فکر در عالم ، تجزیه و تضعیف کشورهای مختلف ، مهار مقاومت و حزب الله در لبنان ، امنیت اسرائیل ، جنگ افروزی و اختلاف افکنی و تقویت سلطه حاکمان بی انتخابات و دور از همه مبانی حکومت خوب و دوشیدن آنها را سلسله سیاست های امریکا و صهیونیسم برشمرد و تصریح کرد: امروز ترامپ که خود در زمان انتخابات منتقد سیاست های گذشته سردمداران امریکا بود در همان چاله ای افتاده است که گذشتگانش افتاده اند .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : ترامپ با ابزار پرخاشگری و دیوانه نمایی همان سیاست های طراحی شده سابق را دنبال کند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در منطقه شاهزاده جوان مغرور سعودی همان راهی را می رود که پدران و پیشنیان او رفته اند ، خطاب به این شاهزاده نادان گفت : شما میلیاردها دلار در حوزه خلیج فارس با محوریت عربستان در توبره صدام ریختید تا مقابل انقلاب اسلامی بایستد ، چه بهره ای بردید جز اینکه صدام به درک رفت و شما در پیروزی ایران ضربه خوردید .
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد : در همان جایی که تحریک کردید بر علیه ایران باشد ، امروز حشدالشعبی و دولت مقتدر و مرجعیت عراق حضور دارند و آینده ترامپ و سران صهیونیسم و وابستگان به غرب و شاهزاده مغرور هم همان خواهد بود .
آیت الله اعرافی تصریح کرد : امروز شاهزاده نادان سعودی سوگواری برپا کرده این شاهزاده نادان از اینکه که صبرا ، بیروت ، بغداد و دمشق در دست مقاومت است ، سوگوار است .
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه آنها می خواستند زنجیره پایتخت های کشورهای اسلامی در دست اسرائیل باشد گفت: امروز ایران در همه این کشورها سهیم است و طبق قوانین بین الملل ، مستشاری ایران به دلیل منافع مشترک در این کشورها فعال است .
ایشان تصریح کرد: ما منافع مشترک داشتیم که نگذاشتیم بغداد سقوط کند ، کردستان از عراق جدا نشود و دمشق ساقط نشود و حضور ما با خواست دولت قانونی این کشورها بود  و امروز کشور عراق در دست پایگاه مردم عراق و دولت و حشدالشعبی عراق است و به امید خدا دشمنان در صنعا و یمن هم از دولت قانونی و جریان مقاومت شکست جانانه خواهند خورد .
مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد : دشمنان ما باز هم بدانند راهی که می روند بن بست است و همه راهها به روی انقلاب اسلامی ، امت اسلامی و تمدن اسلامی باز خواهد بود و دشمنان در مقابله با آن شکست خواهند خورد. 
آیت الله اعرافی با گرامی داشت و تبریک این هفته به ملت شریف و بسیجیان تاکید کردند : روح و فرهنگ بسیجی در همه کارهای ما باید تجلی پیدا کند.
امام جمعه میبد با اشاره به اینکه با روح و فرهنگ بسیجی و انقلابی می توانیم دنیا و آخرت خود را آباد کنیم گفت: چرا که بسیجی بودن یعنی خدایی بودند فداکاری و اتکا به خدا و بن بست نشناختن است .
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: بسیجی بن بست نمی شناسد و همانی است که محاصره جنگ 8 ساله را با نگاه بلند و روح آسمانی شکست.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت : این فرهنگ بن بست نشناختن و شکافتن بن بست ها در جنگ پیروزی و در علم یک عنصر ملی بن بست شکن و اعتماد به خویش که منشا غلبه بر مزاحمان و دشمن است  همچنان بماند. 
وی گفت : ما امروز بیش از گذشته به روحیه و فرهنگ بن بست شکن بسیج نیاز داریم .
خطیب جمعه میبد ، هفته بسیج  را بازگشت به این روحیه خواند و افزود : نباید با بسیج تشریفاتی برخورد کرد بلکه باید عمق و دایره معنای بسیج را بشناسیم .
ایشان از همه پایگاهای بسیج و بسیج اصناف و طبقات و قشرهای گوناگونی که در برگزاری برنامه های هفته بسیج تلاش کرده بودند قدردانی کردند.
امام جمعه میبد ، موالید مبارک پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) را تبریک گفتند و با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی در ایران و جهان اسلام به وحدت اسلامی نیازمندیم اظهار داشت : باید همه مذاهب اسلامی این شائبه های تکفیری ، پرخاشگری و تعصبات جاهلانه را کنار بگذاریم.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه هرکس عقاید ویژه خود را دارد گفت : امام صادق (ع)که پایه گذار و ترویج دهنده بخش بزرگی از معارف شیعه است به وحدت امت اسلام توصیه کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سفر خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه و سوال خبرنگار از یک طلبه نسبت به کمک به اهل سنت گفت : این طلبه خوش فکر که در جواب خبرنگار گفته بود ما جانمان را برای اهل سنت فدا می کنیم کسی است که این فکر عمیق وحدت بر او حاکم است .
امام جمعه میبد یادآور شد : گاهی بعضی از جوان های خوش فکر و انقلابی نسبت به برادران اهل سنت ملاطفت و تفقد دارند  و باید مسئولین به آنها توجه کنند.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز همه دنیا جمع شده است که انقلاب اسلامی در برابر مذاهب اسلامی قرار دارد اظهار داشت : مطلقا این چنین نیست چرا که انقلاب اسلامی از آن همه امت اسلام است.
ایشان با تاکید بر اینکه ما به غدیر ، عاشورا و انتظار و مهدویت افتخار می کنیم افزود: ولی همین ها به ما آموخته اند که شمشیر تفرقه را تیز نکنید و جریان های انحرافی راه غلطی می روند همان طور که تکفیری ها راه اشتباه می روند و هر دو اینها مثل دو لبه قیچی است که در دست صهیونیست ها و مستکبرین عالم است .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت : آنها این دو لبه را به حرکت در می آورند تا شیعه و سنی و اقوام و نژادهای گوناگون به جان هم بیافتند.
خطیب جمعه میبد تصریح کرد : تشیع انگلیسی با تسنن امریکایی هر دو بدانند که پشت صحنه کسی است که این دو لبه را به تماس به هم نزدیک می کند.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه در نجف و عراق بزرگان ما در یک مراحلی از دولت عثمانی در برابر انگلیس حمایت کردند در حالی که دولت عثمانی به تشیع هم در مواقعی ضربه هم می زد گفتند : ولی وقتی حرف بین مسلمان و کفر می شد می گفتیم ما مسلمانیم و این فرهنگ اسلامی باید بماند .
مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت : امزو نسخه شفاع عالم ، شنیدن پیام هفته وحدتی است که امام آن را بنیان نهاد و گفتمان مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی ، گفتمان وحدت و انسجام اسلامی که به نفع شیعه و سنی و جهان اسلام و به ضرر دشمنانی است که خوشی و سعادت امت اسلامی را نمی خواهند. 
خطیب جمعه میبد ، سالروز شهادت ایت الله سید حسن مدرس و روز مجلس را گرامی داشت و گفت : مجلس در جمهوری اسلامی جایگاه و نقش مهمی دارد و مجلس باید به وظایف قانون گذاری ، سیاست گذاری و نظارت خود به درستی عمل کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : مجلس در تراز انقلاب اسلامی ، مجلسی است که سیره و سنت مدرس درآنجا زنده باشد و روح مقاومت ، ملت خواهی ، شجاعت و استقلال مدرس به مجلس ما آموخت که مجلس ما در این مسیر به وظایف خطیر خود عمل کند.
ایشان گفتند : ملت و کشور ما در شرایط حساس قرار دارند و در مسائل اقتصادی ، سیاسی ، نظامی و برخوردهایی که با دشمن داریم ، باید با شجاعت و حکمت ، قاطعیت و دقت راه مدرس را طی کنیم و  مبادا مجلس و مسئولان ما از این راه نورانی و استقلال خواهی و شجاعت و ایثار در راه خدا و فداکاری برای ملت فاصله بگیرند. 
آیت الله اعرافی هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه را هم گرامی داشت و گفت : سهم پژوهش هنوز هم در نظام کلی کشور ما ضعف دارد.
امام جمعه میبد با بیان اینکه در منطقه ما در استان و میبد انتظاری فراتر وجود دارد افزود : باید روح پژوهش و این فرهنگ رواج پیدا کند و در کارخانه ، صنعت و حوزه  و دانشگاه و آموزش و پرورش محوریت پژوهش تجلی یابد.
خطیب جمعه میبد با گرامی داشت 12 آذر روز جهانی معلولان هم با اشاره به چند هزار معلول در میبد گفت : بیش از 3 هزار پرونده توانبخشی در بهزیستی میبد و 10 موسسه مردمی در این زمینه فعال هستند .
ارسال نظرات