استاندار هرمزگان گفت: اگر تمامی مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند به بزرگترین قدرت در تمامی جهان تبدیل خواهند شد و می‌توانند شکوه و عظمت و مجد اسلام را به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۸۹۵۶۹۷۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در مراسم جشن هفته وحدت و ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) که در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، ایام خجسته هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) را تبریک گفت و عنوان کرد: ایام هفته وحدت که با میلاد پیامبر بزرگوار اسلام مصادف است، آرام‌بخش‌ترین و ارزشمندترین ایام برای مسلمین عالم است.

 

وی با بیان اینکه ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) تحولی در زندگی تمامی بشر رقم زد، افزود: از ۱۲ ربیع‌الاول که به روایت اهل سنت ولادت پیامبر است تا ۱۷ ربیع‌الاول که به روایت شیعیان سالروز میلاد نبی مکرم اسلام است، ایامی مبارک برای همه مسلمانان محسوب می‌شود.

 

استاندار هرمزگان ادامه داد: امام راحل به برکت و میمنت این ایام مهم و بزرگ این هفته را هفته وحدت میان شیعه و سنی و مسلمانان نامگذاری کردند.

 

همتی وحدت جامعه اسلامی را بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: وحدت بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان امر بسیار مهمی است چون در مقابل دشمنان در تلاش هستند که با شیطنت بر این وحدت خدشه وارد کنند.

 

وی گفت: اگر تمامی مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند به بزرگترین قدرت در تمامی جهان تبدیل خواهند شد و می‌توانند شکوه و عظمت و مجد اسلام را در تمامی عرصه‌ها به نمایش درآورند.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه هفته وحدت مایه خیر و برکت برای تمامی مسلمین است، تصریح کرد: مشترکات بسیاری میان مذاهب اسلامی از جمله اعتقاد به خدای یگانه، حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر گرامی اسلام و قرآن کریم وجود دارد.

 

همتی تاکید کرد: در ایران اسلامی خواهران و برادران مسلمان زیر یک پرچم و در کنار هم زندگی می‌کنند و ما باید منادی وحدت همه جانبه در ایران اسلامی باشیم تا نور این وحدت و اتحاد در سراسر جهان اسلام منعکس شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت این ایام استان هرمزگان نیز در کشور سرافراز باشد و بتواند با وحدت و همدلی که میان شیعه و اهل سنت در این استان وجود دارد، نقش عالی خود در جنوب کشور را ایفا کند.

ارسال نظرات