خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در همایش «بهترین و موفق ترین ازدواج» بسیج جامعه زنان در تالار شهید بهشتی این شهرستان گفت: در سبک زندگی ایرانی و اسلامی پیش از جمال باید کمال مطرح شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۳۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: در سبک زندگی اسلامی ازدواج تنها، در آمدن از تنهایی نیست بلکه رسیدن به همدلی و همراهی است.

وی ادامه داد: دشمن درصدد است سبک زندگی غرب را ترویج دهد در صورتی که اگر ازدواج بر اساس ارزش‌ها و معیارهای اسلامی و دینی بنا شود ‌هیچ آسیب و گزندی به آن وارد نمی شود.

حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: باید ازدواج به سبک زندگی اسلامی در بین جوانان تقویت و پر رنگ شود تا آمار طلاق در جامعه کاهش یابد و الگوبرداری از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) زندگی بادوامی را پایه گذاری کنند.

مسئول نمایندگی وای فقیه در سپاه مراغه خاطر نشان کرد: امروز جوانان ما از سبک اسلامی دور شده اند و فرهنگ غربی در جامعه فرش انداخته است و این امر خود زمینه های ازدواج ناسالم با پایه های سست را رقم می زند.

وی بیان کرد: دین مبین اسلام در کنار توصیه به امر مهم و مقدس ازدواج الگوی ازدواج سلام را نیز معرفی کرده و الگوی ازدواج ساده و آسان همراه و با عشق و علاقه به خدا  امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)هستند.

حجت الاسلام طالعی یادآور شد: ما باید شرایط و بستر ازدواج آسان در جامعه را رونق ببخشیم و از برگزاری مراسم‌ها و تجملات غیر ضروری در مراسم‌های ازدواج خود، خودداری کنیم.

توجه به کمال گرایی در سبک زندگی اسلامی ضروری است

وی اظهارداشت: جامعه ما، یک جامعه اسلامی بوده و ما باید به سیره و منطق اهل بیت(ع) در حوزه‌های مختلف توجه و دقت داشته باشیم و مقوله ساده زیستی و اهتمام به ازدواج آسان یکی از مهم‌تریم محورهای این رویکرد و منطق ما است که توجه به رشد و تقویت آن ضروری است.

حجت الاسلام طالعی یاد آوری کرد: هجمه فرهنگی و گسترش ارتباطات نامتعارف و تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و عدم کنترل و عدم رشد سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در این زمینه باعث رشد آمار طلاق در سال‌های اخیر شده است.

وی افزود: اگر اشتغال نباشد، ازدواج یا کمرنگ و یا صورت نخواهد گرفت؛ ولی آنچه که مهم است ساده کردن مراحل ازدواج و مخارج آن است چراکه برای جوانی که بخواهد تشکیل زندگی دهد هزینه‌های چند 10 میلیونی، کمرشکن است که شیرینی ازدواج را به کام آن ها تلخ می‌کند.

توجه به کمال گرایی در سبک زندگی اسلامی ضروری است

حجت الاسلام طالعی حفظ دین را کارکرد دیگر خانواده دانست و خاطرنشان کرد: ‌از بهترین راه‌های حفظ دین ازدواج است کما اینکه تربیت نسل آینده و پایه‌گذاری شخصیت فرزندان از دیگر کارکردهای خانواده است که باید بیش از هر کارکردی مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ازدواج سالم، یک حکم فطری و هماهنگ با قانون آفرینش است که انسان برای بقای نسل و آرامش جسم و روح و حل مشکلات زندگی به آن احتیاج دارد.

در پایان این آیین از بانوان دارای مقام در رشته های قرآنی و مهیریه کمتر از 14 سکه مهریه با اهدای لوحی تجلیل شد.

ارسال نظرات