آیت‌الله «مدرس» از این جهت ماندگار شد که آنچه حق بود را می‌‌گفت و شجاعتش مثال‌زدنی بود و دنبال باند، طیف و گروه نبود بلکه اسلام و مردم را می‌دید و بر این مبنا کار کرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۸۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی در جمع اهالی منطقه «صلاح‌الدین‌کلا» این شهرستان با اشاره به اینکه ما نمایندگان به دست شما مردم انتخاب می‌شویم و بنابراین باید حرف مردم را بزنیم، اظهار کرد: آیت‌الله «مدرس» از این جهت ماندگار شد که آنچه حق بود را می‌‌گفت و شجاعتش مثال‌زدنی بود و دنبال باند، طیف و گروه نبود بلکه اسلام و مردم را می‌دید و بر این مبنا کار کرد.

وی با بیان اینکه مجلس دو وظیفه اصلی یعنی قانون‌نویسی و نظارت بر اجرای آن دارد، افزود: بیکاری و اشتغال یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کشور است و در بیشتر خانواده‌ها فرد بیکار دیده می‌شود به طوری که سالانه 750 هزار نفر تحصیل‌کرده بیکار به جامعه اضافه می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اواخر مجلس نهم قانون رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذار نوشته شد ولی اجرای این قانون موفق نبود و یا دستگاه‌های اجرایی خوب عمل نمی‌کنند یا مجلس نظارت مناسبی ندارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تا چرخ کارخانجات و تولید نچرخد و به حرکت نیاید مشکل اشتغال حل نمی‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته در راستای همین قانون و به منظور تقویت بخش تولید480 میلیارد تومان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به کارخانجات داده شد تا چرخ صنعت به حرکت درآید و از استاندار سابق خواستیم تا به ما آمار بدهد که چند کارخانه از طریق این تسهیلات فعال شدند و این تسهیلات چه تأثیری داشت ولی گهگاهی تسهیلات آن چنانی داده شد ولی معلوم نیست به چه کسی داده شد.

وی با اشاره به اینکه  قانون خدمت به روستاها را در مجلس نوشتیم، عنوان کرد: در گذشته هزاران تن قیر رایگان را افراد خاص می‌گرفت و منافعش را می‌بردند و الان که کوچه و پس کوچه‌ها سریع آسفالت می‌شود به خاطر جلوگیری از رفتارهای منفعت طلبانه بود.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه نماینده مجلس باید دنبال کارهای کلان باشد، افزود: مباحثی مانند کوچه و پس‌کوچه‌ها و شهر مربوط به شهردار، فرماندار، بخشدار، دهیار و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است و باید انجام دهند و این امری طبیعی است ولی متأسفانه گهگاهی توپ داخل زمین نماینده انداخته می‌شود ولی اگر جایی هم نیاز شد که نماینده باید به مدیر شهرستان عده‌ای تذکر جدی بدهد باید این کار را بکند.

وی از پیگیری و اجرایی شدن سه پروژه زیربنایی انتقال آب از روستاهای «دلیر» و «ناتر»، نیروگاه 460 مگاواتی برق و آزادراه تهران شمال برای حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب جزء پروژه 215 دولت مصوب شد و در ردیف 23 قرار دارد و 300 میلیارد تومان اعتبار دولتی هم برای آن در نظر گرفته شد و کلنگ‌زنی آن با حضور مسؤولان مربوطه کشوری به زمین زده شد و در حال اجرا است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب از روستاهای «دلیر» و «ناتر» که زلال‌ترین و پاک‌ترین آب است و در کتابچه رسمی دولت دارای کد شد، اظهار کرد: این پروژه بسیار بزرگ، مشکل آب شرب شهرهای مرزن‌آباد، چالوس، نوشهر، هچیرود، شهرک‌های منطقه و 129 روستای این مناطق را حل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات برق حوزه انتخابیه خود پرداخت و تصریح کرد: با یک برف معمولی و چند سانتی‌متری، برق قطع می‌شود و بعضاً آب منازلی که به برق وابسته است قطع می‌شود چون برق در منطقه ما تولید نمی‌شود و بنابراین پروژه احداث نیروگاه 460 مگاواتی برق نوشهر در دستور کار قرار گرفت.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه تجهیزات این نیروگاه از اروپا خریداری و سپس از طریق «ولگا» به بندر نوشهر و نیروگاه برق منتقل شد، تأکید کرد: تلاش داریم تا مدار فاز گازی نیروگاه 460 مگاواتی برق نوشهر با تولید 300 مگاوات برق در اواسط بهار 97 وارد مدار شود و مابقی قسمت غیرگازی هم که 164 مگاوات است ظرف یک‌سال و نیم آینده تکمیل‌ می‌شود.

وی درباره مشکلات یک‌طرفه شدن جاده کندوان یادآور شد: روستائیان مسیر کندوان هر هفته به خاطر یک طرفه شدن جاده گرفتار هستند و دراین‌باره به رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه گفتم اگر منزل خودتان در همان مسیر باشد و مریض داشته باشید و جاده یک طرفه باشد و نتوانید حرکت کنید چه حالی پیدا می‌کنید

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از پیگیری‌های لازم، طبق قولی که معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی دادند قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که این قطعه دارای 37 کیلومتر تونل به صورت رفت و برگشت دارد و طول مسافت چالوس تا تهران تنها از طریق این قطعه 67 کیلومتر کوتاه می‌شود و  برای قطعه 2 این آزادراه که غیرفعال بود و اصلاٌ مشاور نداشت، ورود پیدا کرده و فعالش کردیم و در حال اجرای عملیات است.

وی با اذعان به اینکه در حوزه بهداشت و درمان منطقه راضی نیستم و بیمارستان‌های ما برای بیماران قانع کننده نیست، تصریح کرد: بیمارستان باید قوی باشد که بر این اساس با پیگیری‌هایی که انجام دادم وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را بر سر پروژه بیمارستان نوشهر آوردم و از نزدیک دیدند و دستورات لازم را هم دادند و حتی حدود دو هفته قبل نیز 4 میلیارد تومان برای این بیمارستان در نظر گرفتند.

احمدی‌لاشکی نداشتن پزشک متخصص را از دیگر مشکلات این منطقه دانست و افزود: از 38 پزشک متخصصی که حدود یک ماه قبل سهم مازندران شد یک سوم آن در بخش جراح عمومی، بیهوشی، اورولوژیست، ارتوپد و ... به حوزه انتخابیه رسید.

وی با تأکید بر اینکه رؤسای شبکه بهداشت و بیمارستان‌های منطقه باید تلاش و جدیت به خرج دهند تا این نیروهای متخصص در اینجا ماندگار شوند، اظهار کرد: بخش «سی.تی.اسکن» و «هتلینگ» بیمارستان تأمین اجتماعی رازی چالوس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره تقسیمات کشوری برای ارتقاء «صلاح‌الدین کلا» به بخش، عنوان کرد: کارهای اداری آن انجام شد اما این دولت کمی سخت‌گیری می‌کند و از طرفی اشکالاتی هم داشت که با استان تماس گرفتیم و حل شد و به هر حال امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر نظر مثبت خود را برای ارتقاء «صلاح‌الدین‌کلا» به بخش اعلام کند.

وی گفت: کار علمک‌گذاری برای بیش از هزار و 200 خانوار در دو شهر کجور و پول نیز انجام شد و با آماده شدن جایگاه «سی.ان.جی» در مرزن‌آباد از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها