نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اختلافات مذهبی باشد دوباره داعش به واسطه این اختلافات قوت می‌گیرد و مطمئناً آن‌ها به دنبال این هستند که امت اسلام را از بین ببرند.
کد خبر: ۸۹۵۷۱۳۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مولوی نذیر احمد سلامی در مراسم جشن آغاز هفته وحدت در شهرستان سرخس اظهار کرد: یکی از بخش‌های سیره مهم پیامبر(ص) ایجاد الفت و وحدت میان مسلمان‌ها بوده است.
 
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) قبل و بعد از هجرت تأکید فراوانی بر ایجاد وحدت در بین سران طوایف، انصار و مهاجرین داشتند، خاطرنشان کرد: دشمن در طول تاریخ در هر زمانی که زمینه فراهم شده به تحرکات خودش افزوده تا وحدت را از بین ببرد.
 
حرکت در راه ایجاد وحدت یک جهاد است
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در برهه‌ای از تاریخ در تمام سرزمین‌های اسلامی زمینه برای وحدت اسلامی فراهم شده بود، تصریح کرد: اگر افراد مؤثری در آن برهه موضوع وحدت را مطرح می‌کردند خیلی مسلمان‌ها پیشرفت می‌کردند، اما دشمنان با ایجاد تعصب دینی و اختلافاتی را به اسم مذهب بین شیعه و سنی راه انداختندکه می‌توان به جنگ‌های چالدران اشاره کرد.
 
وی با اشاره به اینکه اگر کشور‌های اسلامی وحدت کلمه نداشته باشند کلمه توحید لا اله الله نفعی برای مردم ندارد، اذعان کرد: زمانی مردم از خیرات کلمه توحید بهره مند می‌شوند که وحدت داشته باشد. ایجاد اختلاف در بین مذاهب از اهداف راهبری دشمن است.
 
احمد سلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که کشور‌های اسلامی پیشرفتی نداشته باشند، عنوان کرد: کدام کشور ثروتمند خاورمیانه و عربی هست که پول نفت خود را به کشور‌های فقیر کمک کند، کشور‌های اسلامی که شکار داعش می‌شوند اگر کشور‌های نفت خیز مسلمان باهم اتحاد می‌داشتند و ثروت مازاد خودشان را در کشور‌های اسلامی هزینه می‌کردند خیلی اوضاع بهتر می‌شد.
 
وی با تأکید بر اینکه می‌توان از طریق ایجاد محدودیت برای کشور‌های سلطه گر در استفاده از مهم‌ترین تنگه‌ها و آب راه‌های عبوری اقیانوس‌ها و دریا‌ها ابزار قدرتمندی در دست گرفت، تشریح کرد: اختلاف مسلمانان باعث آسیب به امت اسلامی شده است و این یکی از اهداف راهبردی دشمن است.
 
ایران الگوی وحدت شیعه و سنی است
 
این مقام مسئول با بیان اینکه حضرت امام (ره) ایران الگوی وحدت شیعه و سنی در جهان می‌دانستند، ابراز کرد: هر کس در راه وحدت و انسجام گامی بر دارد این به منزله یک جهاد است.
 
وی با اشاره به اینکه مسلمانان گرفتار مشکلات اقتصادی هستند و بیش از یک سوم مسلمانان به نان شب خود محتاج‌اند، تأکید کرد: دشمن اجازه نمی‌دهند مسلمانان پیشرفت کنند و بهترین افراد را در کشور ایران ترور می‌کند، باید به برنامه دشمن پی برد.
 
مولوی نذیر احمد سلامی با بیان اینکه دشمنان داعش را برای تضعیف ما مسلمانان مسلح کردند که الحمدالله شکست خورد، تصریح کرد: اما اندیشه داعش هنوز هست و این اندیشه بحران ایجاد می‌کند و تفکر داعش از هفتاد سال پیش بوده و امروزه این تفکر و حامیانش هنوز هستند و باید مراقب بود.
 
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی از وجود داعش اظهار خوشحالی کردند و این بسیار اشتباه است، عنوان کرد: داعش درحالی شیعه و سنی را در غالب اسلام و به اسم پرچم اسلامی سر می‌برید که پیامبر(ص) فرمودند که شکنجه دادن حیوان حرام است حالا این‌ها زنده زنده انسان را سر می‌بریدند.
 
اختلافات مذهبی باعث قوت گیری دوباره داعش می‌شود
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید بیدار باشیم آن داعش از بین نرفته است، اذعان کرد: اگر اختلافات مذهبی باشد دوباره داعش به واسطه این اختلافات قوت می‌گیرد و مطمئناً آن‌ها به دنبال این هستند که امت اسلام را از بین ببرند.
 
وی در پایان بلندترین صدا در حمایت از مردم مظلوم مسلمان و اتحاد از ایران بلند شد، خاطرنشان کرد: حال اگر در جایی مسئول پایین مرتبه‌ای حرف اختلاف انگیزی بزند و باعث اختلاف بشود این حرف نظام نیست و نباید به پای نظام نوشت، امام و مقام معظم رهبری همیشه تأکید داشته اند که هیچ تبعیضی نباید وجود داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها