یکی از فرماندهان بسیج شهرستان نیک شهر در گفتگو با بسیج:
زهره بلیده گفت: متاسفانه صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان توسط دلالان دچار آسیب شده است و همین هم موجب شده است که معیشت اقتصاد ی تولیدکنندگان صنایع دستی افت چشمگیری داشته باشد
کد خبر: ۸۹۵۷۱۴۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۸

زهره بلیده فرمانده پایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از آب و هوایی خشک و گرم برخوردار است و اصولا منبع اصلی درآمد برای بلوچ های ساکن، کشاورزی و دامپروری است ولی متاسفانه در سال های اخیر به علت خشکسالی، کشاورزی و دامپروری تا حد بسیار زیادی کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان بیانگر پهنه ای از زندگی مردمان بلوچ است افزود: به دلیل خشکسالی ، مردم است  به ناچار به فعالیت های غیر کشاورزی آمده اند و سعی کردند از این طریق زندگی خود را سروسامان دهند.

بلیده در ادامه بیان داشت: فعالیت های صنایع دستی به طور سنتی در استان توسط زنان انجام می شود. زیرا زنان بلوچ به علت زندگی بسیار ساده خود چندان فعالیت خانه داری ندارند.

فرمانده بسیج در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان توسط دلالان دچار آسیب شده است و همین هم موجب شده است که معیشت اقتصاد ی تولیدکنندگان صنایع دستی افت چشمگیری داشته باشد  این در حالی است که نظارت مستمر می تواند در بالابردن کیفیت و ایجاد تنوع طرح ها با حفظ اصالت های بومی و منطقه ای تاثیر گذار باشد.

ارسال نظرات