خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اجرای طرح کرامت توسط وزرات کشور به دستگاه‌های دولتی نیز ابلاغ شده است، گفت: متاسفانه با وجود این ابلاغیه دستگاه‌های دولتی با وجود تشکیل و فعالیت ستاد مباره به مواد مخدر اقدام خاصی برای اجرای طرح کرامت انجام نمی دهند.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۰۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

کم‌کاری دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح کرامت/ همدان در پیروزی جبهه مقاومت نقش به‌سزایی داشتبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در همایش انس و مودت بازنشستگان سپاه همدان ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به حدیث قدسی «اگر پیامبر(ص) نبود ما جهان هستی را خلق نمی‌کردیم»، اظهار داشت: تمام هستی جهان تحفه‌ای است که خداوند در حق پیامبر(ص) اعطاء کرده و برای انسان‌ها فرستاد تا به راه سعادت هدایت کند.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان بسیج مستضعفین به تشریح اولویت‌های کاری این نهاد پرداخت و عنوان کرد: مسجد محوری نخستین اولویت کاری بسیج اتخاذ شده تا از ظرفیت مساجد برای سازماندهی نیروهای مؤمن انقلابی و فعال استفاده و از آنها در عرصه‌های مختلف کاری در بسیج استفاده کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در اوایل انقلاب حضور در مساجد پر رنگ و هماهنگی و برنامه‌ریزی‌ها بسیار بود، گفت: در زمان انقلاب تجمع و حضور افراد در مسجد زمینه را برای بروز انقلاب اسلامی فراهم کرد اما متاسفانه بعد از انقلاب  به تدریح نقش و حضور در مساجد کمرنگ شده است.

وی شروع فعالیت‌ها و حرکات از مساجد را عامل اصلی استمرار انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امام جماعت، هیئت امناء و فرمانده پایگاه سه رکن اصلی در مسجد هستند که در صورت وجود هماهنگی بین آنها مشکلات حل و در غیر این صورت در روند کاری  که در مسجد شکل می‌گیرد موفقیتی حاصل نمی‌شود.

سردار مجیدی با ابراز تاسف از اینکه در برخی از مساجد استان،  شعار «مرگ بر آمریکا» بعد از اتمام نماز جماعت را زیر سوال می برند، گفت: این عده ادعا می کنند که چرا بعد از گذشت 38 سال از انقلاب شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهیم و آمریکا را وارد جریان کنیم؟! این نشان از این دارد که حتما ارکان مسجد اعم از هیئت امنا، امام جماعت و فرمانده پایگاه نقش خود را به خوبی ایفا نکرده و جایی از کار لنگ دارد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور بازنستگان سپاه و بسیجیان در هیئت امنای مساجد عنوان کرد: در این صورت فرمانده پایگاه کار و نقش خود را  در راستای تحقق اهداف بسیج به خوبی انجام خواهد داد چراکه حامی قوی در بین هیئت امنا دارد و می‌تواند تاثیرگذار باشد.

* تنها یک سوم از مساجد استان فعال هستند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به وجود یک هزار و 800 مسجد در استان تصریح کرد: تنها یک سوم از مساجد استان فعال هستند و در آنها نماز جماعت  برگزار و برنامه‌هایی اجرا می‌شود که امیدواریم با همکاری، هماهنگی و همفکری دستگاه‌ها بتوانیم تمام مساجد را فعال و از ظرفیت آنها در راستای تحقق اهداف بسیج بهره بگیریم.

وی از اجرای طرح کرامت و مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد به عنوان دومین اولویت جدید سازمان بسیج نام برد و بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای  کاهش آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد به مواد مخدر به عنوان  یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها اشاره می‌کنند و  تاکید دارند باید برای حل آن برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌هایی انجام شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه سپاه و سازمان بسیج در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد اقدام  به اجرای طرح کرامت کرده است، گفت: این طرح  با هدف شناسایی، کاهش و کنترل اعتیاد و شناسایی مردم با آسیب‌های مواد مخدر اجرا می‌شود تا بتوانیم در کنار دستگاه‌های دولتی به طور جد در بحث مواد مخدر ورود و تاثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کرامت توسط وزرات کشور به دستگاه‌های دولتی نیز ابلاغ شده است، افزود: متاسفانه با وجود این ابلاغیه دستگاه‌های دولتی با وجود تشکیل و فعالیت ستاد مباره به مواد مخدر  اقدام خاصی برای اجرای طرح کرامت انجام نمی دهند؛ و سوال اینجا است که موضوع چه چیزی هستند که هنوز هیچ اتفاق خاصی در جامعه نیفتاده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: ما در راستای اجرای طرح کرامت جلسات مشترکی با مسئولین دولتی به صورت ماهیانه برگزار می‌کنیم اما متاسفانه در راستای اجرای طرح کرامت موانع بسیار بزرگی را در سر راه  خود می‌بینیم.

وی با بیان اینکه طرح کرامت در کل استان همدان اجرا خواهد شد، گفت: این طرح در هشت شهرستان و از جمله شهرستان ملایر به صورت ویژه اجرا می شود تا بتوانیم به ماموریت خود عمل و با ورود در این عرصه تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشیم.

* پیروزی جبهه مقاومت حرکتی بزرگ در جهان اسلام

سردار مجیدی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در اجرای طرح کرامت به دنبال دستگیری و زدو بند نیست، گفت: این مسئولیت نهادهای دیگر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان ملایر برای اجرای طرح کرامت عنوان کرد: آمار واقعی معتادین در  این شهرستان فاجعه است بنابراین در راستای اجرای طرح کرامت و حصول موفقیت  با ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال نیاز به حمایت جدی و ظرفیت بسیج مردمی در کنار نیروهای دولتی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه سخنان خود  از ایجاد و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه  به عنوان سومین اولویت جدید سازمان بسیج اشاره و تصریح کرد: این صندوق‌ها در پایگاه‌های مقاومت ایجاد خواهد شد که در حال حاضر در برخی پایگاه‌های استان حرکاتی در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به مسئولین راه اندازی صندوق در پایگاه‌ها ارائه می‌شود، افزود:  هدف از راه‌اندازی صندوق صرفاً اعطای وام نیست بلکه این طرح در راستای ایجاد اشتغال و تاکیدات مقام معظم رهبری برای اشتغالزایی است.

سردار مجیدی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک پیروزی جبهه مقاومت از آن به عنوان حرکتی بزرگ در جهان اسلام یاد کرد و بیان داشت: این پیروزی حاصل تلاش‌ها و اقدمات اثرگذار مجموعه بسیج و سپاه بود.

* ماموریت سپاه استان همدان ساخت 50 خانه در مناطق زلزله زده

وی نقش استان همدان در پیروزی جبهه مقاومت را نقش مهم و بسزایی دانست و عنوان کرد: استان همدان با تامین نیرو و کمک‌های مردمی نقش بسزایی در پیروزی جبهه مقاومت ایفا کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با ابراز تاسف از وقوع حادثه دلخراش زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: مرکزیت زلزله در منطقه ازگله و سر پل ذهاب حادث شد که در این  نوار مرزی نیروهای سپاه انصار الحسین(ع) در حال حفاظت بودند.

وی با بیان اینکه در اثر زلزله خساراتی  به تیپ انصارالحسین(ع) در منطقه وارد شد، گفت: نیروهای سپاه انصارالحسین(ع) که در سرپل ذهاب در حال خدمت بودند از همان ساعات اولیه وقوع زلزله برای کمک به زلزله زدگان شتافتند و با سازماندهی آنها توانستیم کمک‌های بسیار خوبی را برای آسیب دیدگان داشته باشیم.

سردار مجیدی به ارسال بسته‌های حمایتی سپاه انصارالحسین(ع) برای کمک به زلزله‌زدگان اشاره و  عنوان کرد: استان همدان در این جریان بسیار قوی عمل کرد  به طوری که برای کمک به زلزله زدگان  250 کامیون امکانات فراهم کردیم که تاکنون 150 کامیون توزیع و 100 کامیون به تدریج در بین مردم توزیع خواهد شد.

وی  ضمن دعوت از مردم در جهت کمک به زلزله زدگان خاطرنشان کرد: سپاه انصار الحسین(ع) ماموریت ساخت 50 خانه در مناطق زلزله زده برای افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند را دارد  که امیدواریم با کمک های مردمی بتوانیم این ماموریت را در اسرع وقت انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات