سخنگوی سابق نیروهای دموکراتیک کرد سوریه اعلام کرد که این گروه توسط آمریکا به عنوان پوششی برای تأمین اهداف این کشور تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۱۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج ، «طلال سلو» سخنگوی سابق نیروهای دموکراتیک سوریه به خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفته است که این گروه معارض مسلح سوری به عنوان یک «پوشش» برای تأمین سلاح و تجهیزات نظامی برای گروه‌ دموکراتیک کرد سوریه یا همان «یگان‌های مدافع خلق کرد» (YPG) تشکیل شده است.

بنا بر این گزارش، سلو تأکید کرد: «این تنها یک اسم است و نه هیچ چیز دیگری. ما همه چیز خود حتی دستمزدهایمان را نیز از این گروه دریافت می‌کردیم. مقامات آمریکا می‌خواستند به کردها سلاح بدهند. بیانیه تشکیل نیروهای دموکراتیک سوریه تنها یک داستان بود. آمریکا رهبری این گروه را به کردها و «پ ک ک» حزب کارگر کردستان داده بود».

طبق گفته این سخنگوی سابق نیروهای دموکراتیک سوریه، این گروه صرفا اسناد را برای دریافت تسلیحات امضا می‌کرد اما تمام این تسلیحات در اختیار «پ ک ک» قرار می‌گرفت.

وی همچنین تأکید کرد، به طور همزمان، علیرغم گفت‌وگوها درباره مبارزه با تروریسم، آمریکا تروریست‌های داعش را از طریق توافقی که با رهبر منطقه‌ای پ ک ک به امضا رسانده بود، در منطقه جا به جا می‌کرد.

سلو علاوه بر این گفت که اطمینان دارد تمام این ایده‌ها از جانب «برت مک‌گورگ» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضدداعش مطرح شده بود که ظاهرا قصد تشکیل گروهی به نام «ائتلاف عربی» طی عملیات رقه را داشته است.

سخنگوی سابق نیروهای دموکراتیک سوریه گفت، ائتلاف بین‌المللی حجم زیادی سلاح وارد منطقه کرده اما فقط بخش کوچکی در اختیار عربها، ترکیه‌ای‌ها و سوری‌ها قرار گرفته است که همگی تحت برنامه‌ای «برای مخفی کردن این مسئله که این تسلیحات در اختیار پ ک ک قرار می‌گرفت، انجام شده است. اما ما مطمئن بودیم که این تسلیحات پیشرفته قرار است در اختیار نیروهای پ ک ک و یگان مدافع خلق کرد سوریه قرار گیرد».

سلو در ادامه تأکید کرد، آمریکا اهمیتی نمی‌داد که این تسلیحات کجا می‌رفت و وقتی که یگان مدافع خلق کرد سوریه ادعا می‌کرد که تسلیحاتش به اتمام رسیده، آمریکا محموله های جدید را می‌فرستاد.

وی افزود، اگرچه طی دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، این حمایت محدود بود، زمانی که «دونالد ترامپ» روی کار آمد اوضاع به طرز چشمگیری تغییر کرد.

بنا به گفته این سخنگوی سابق نیروهای دموکراتیک سوریه، این گروه حدود 50 هزار شبه‌نظامی داشت که 70 درصد آنها عضو یگان مدافع خلق کرد سوریه بودند.
 
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات