بی‌بی‌سی در یک گاف خبری یا شیطنت رسانه‌ای، مطلبی را با عنوان «جدال لفظی وزیران خارجه ایران و عربستان و مداخله لاوروف» در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۲۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج ،  شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در یک گاف خبری یا شیطنت رسانه‌ای، سخنرانی‌های جداگانه وزرای خارجه ایران و عربستان در دو روز مختلف را در مطلبی با عنوان «جدال لفظی وزیران خارجه ایران و عربستان و مداخله لاوروف» در کنار یکدیگر قرار داد!

در گزارش بی بی سی آمده است: نشست گفتگوهای مدیترانه‌ای در شهر رُم ایتالیا به صحنه درگیری لفظی شدید میان محمدجواد ظریف و عادل الجبیر، وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی تبدیل شد. وزیر خارجه عربستان در این نشست، جمهوری اسلامی ایران را به داشتن تاثیر منفی در منطقه خاورمیانه متهم کرد و در اظهاراتی (بی‌اساس) مدعی شد ایران عملاً پس از انقلاب اسلامی سال 1979 میلادی (1357 شمسی) به حامی اصلی تروریسم در جهان تبدیل شده و به تروریست‌ها پناه داده است. محمد جواد ظریف نیز در پاسخ به الجبیر عنوان کرد مایل نیست این کنفرانس را به محلی برای انتقاد از عربستان سعودی تبدیل کند، اما این عربستان سعودی بود که از (گروه وهابی-صهیونیستی) داعش حمایت کرد و می‌خواست نخست‌وزیر لبنان (سعد الحریری) را برکنار کند و تاکنون از هر تلاشی برای برقراری آتش بس در سوریه ممانعت کرده است.

بی بی سی در ادامه گزارش خود آورده است: تنش لفظی ظریف و جبیر در این کنفرانس تا آنجا پیش رفت که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حالی که تلاش می کرد دو نفر را آرام کند، از تهران و ریاض خواست به جای اتهام‌زنی به یکدیگر از طریق مذاکره، اختلافات خود را حل و فصل کنند.

بی بی سی در حالی این گزارش را منتشر کرده است که اظهارات ظریف و الجبیر در دو روز مختلف بیان شده و لاوروف نیز در سخنرانی دیگری خواستار کاهش تنش میان ایران و عربستان و حل اختلافات آنها از طریق مذاکره شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات