رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در جمع خبرنگاران :

توسعه 80 درصد خط تولید کارخانه کاشی شهرستان بروجرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: کار توسعه 80 درصد خط تولید کاشی کف در این کارخانه انجام شده و پس از اتمام20 درصد باقیمانده، این خط آماده بهره‎برداری است.
کد خبر: ۸۹۵۷۴۴۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، محمدرضا صفی‎خانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت مجدد کارخانه سامان کاشی بروجرد در گرو پرداخت تسهیلات است اظهار داشت : یکی ازمشکلات کارخانه سامان کاشی طی چند سال گذشته مربوط به سیستم بانکی و معترض بودن نسبت به مطالبات بانکی بود.

وی افزود: پس از برگزاری چندین جلسه در ستاد تسهیل ملی، وزارت کشور و بانک مرکزی در نهایت بانک مرکزی به عنوان داور مرزی‎ طرفین مامور حل مشکل این کارخانه با بانک‌های سپه و پاسارگاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد:ازسویی با توجه به اینکه ممکن است، مسائل حقوقی کارخانه سامان کاشی با دو بانک سپه و پاسارگاد به طول انجامد، در آخرین جلسه ستاد تسهیل ملی مصوب شد که با تامین ضمانت‎های معتبر و تزریق منابع از سوی یکی از بانک‎ها زمینه برای فعالیت این واحد صنعتی فراهم شود.

وی گفت: به این ترتیب در صورتیکه با انجام پیگیری‎ها از طریق ستاد تسهیل ملی و مدیریت ارشد استان لرستان تسهیلات جدید بانکی به سامان کاشی تزریق شود، مدیریت این واحد تولیدی اعلام کرده که آمادگی فعال‎سازی این کارخانه را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این مهم و با فعال شدن دوباره این واحد صنعتی به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کاشی، تولیدات آن مجددأ وارد بازار فروش می‎شود.

صفی‎خانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت دیگر کارخانه کاشی شهرستان بروجرد گفت: این واحد صنعتی هیچگونه بدهی بانکی نداشته و تنها بدهی‎های جاری به برخی از شرکت‎های خدمات‎رسان دارد.

وی با تاکید بر اینکه تامین سرمایه در گردش مشکل اصلی کارخانه کاشی جم است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرمایه‎گذار این واحد جزو بدهکاران بانکی بود، طی سال‎های اخیر پیگیری‎ها برای تزریق سرمایه در گردش به این واحد نتیجه نداد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: اینک و پس از فوت سرمایه‎گذار اصلی این کارخانه، در صورت حل مشکل ذینفع واحد و تزریق منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش این واحد صنعتی هیچ مشکل و مانعی برای ادامه فعالیت تولیدی خود ندارد.

صفی‎خانی تاکید کرد: در این راستا و با توجه به فرصت یک ماهه تعیین شده از سوی ستاد تسهیل ملی فرصت یک ماهه‎ای برای مذاکره با وراث کارخانه کاشی جم، راهکارهای حقوقی به ستاد تسهیل ملی ارائه شده و تصمیم‎گیری درباره این کارخانه انجام می‎شود.

وی گفت: کار توسعه 80 درصد خط تولید کاشی کف در این کارخانه انجام شده و پس از اتمام20 درصد باقیمانده، این خط آماده بهره‎برداری است.
ارسال نظرات