فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از واگذاری مسئولیت بازسازی دو روستای زرده بالا و پایین از توابع شهرستان دالاهو به سپاه استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۷۴۷۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ فریدون همتی،استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه با بیان اینکه همه مردم کشور خود را در حادثه زلزله شریک دانستند و وارد میدان کمک به هم وطنان شدند،اظهار کرد:در دوران جنگ نیز جوانانی از سراسر کشور برای دفاع از آب و خاک کشور در این منطقه به مبارزه و رشادت پرداخته ما این مساله را تجربه کرده ایم.

 

وی اظهار کرد:با وقوع زلزله در کرمانشاه همه مردم وارد میدان شدند و از نقاط،مختلف کشور کمک های خود را به منطقه ارسال کرده اند.
 

همتی افزود:در نخستین روزها پس از وقوع زلزله سپاه امام سجاد(ع) ، کمیته امداد(ره) و جمعی از خیرین استان هرمزگان در منطقه مستقر هستند که سپاه برای ایجاد مسکن دایمی زلزله زدگان برنامه هایی در دستور کار دارد و با پشتیبانی سایر بخش ها کمک های خود را به مردم منطقه  ارائه می نمایند.

 
بازسازی روستای زرده بالا و پایین کرمانشاه به سپاه هرمزگان واگذار شد
 
 
رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان در حاشیه بازدید استاندار از مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد:بسیج سازندگی سپاه استان هرمزگان در روزهای نخست پس از حادثه در منطقه حضور پیدا کرد و در  تقسیم بندی که استان کرمانشاه صورت گرفت دو روستای زرده بالا و پایین از توابع شهرستان دالاهو  سهم استان هرمزگان شد.
 
 
وی گفت:در روزهای نخست وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان مناسب نبود و سرما شرایط را سخت تر کرده بود که با کمک های مردم کشور کار اسکان در چادر انجام شد و برای همه چادرها فوم و نایلون تهیه شده همچنین سرویس بهداشتی نیز نصب شد.
 
ترابی افزود:در روزهای نخست حادثه تیم پزشکی متخصص و  روانشناس  اعزام شد و در مرکز بهداشت روستا مستقر شد که کمک زیادی به مردم آسیب دیده منطقه را به دنبال داشت.
 
 
وی یادآور شد: همه پایگاههای بسیج  در سراسر استان هرمزگان کمک های مردمی جمع آوری شد و اقلام مورد نیاز آسیبت دیدگان در منطقه توزیع تهیه شده است.
 
فرمانده سپاه هرمزگان خاطرنشان کرد:از هفته گذشته موضوع اسکان در کانکس ها در حال انجام شده و زیرسازی های لازم در دست انجام است که از فردا کانکس های قرارگاه خاتم در محل مستقر می شود.
ارسال نظرات